تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۴۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت ویژه از سرمایه گذاران توانمند در حوزه فرآوری معادن با رویکرد جلوگیری از خام فروشی صورت می‌پذیرد

‌می‌متالز - سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری فارس گفت: با توجه به موقعیت ایران و قرار گیری در بین ۱۰ کشور برتر معدنی دنیا برنامه ریزی جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور باعث خود کفایی در صنعت، ایجاد اشتغال، افزایش ایجاد ناخالص ملی و درآمد سرانه می‌باشد که با این توصیف برآنیم که با حمایت‌های ویژه و تمهیدات لازم، خام فروشی فرآورده‌های معدنی استان فارس را مدیریت نماییم.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی خادمی در جلسه رفع مشکلات معادن پروژه‌های شرکت فروآلیاژ رباط استهبان در مکان دفتر هماهنگی سرمایه گذاری واشتغال استانداری با حضور فرماندار شهرستان استهبان بیان داشت: استان فارس دارای پتانسیل‌های معدنی ویژه و خاص می‌باشد که استخراج معادن علی رغم خسارت‌های زیادی که به عرصه‌های منابع طبیعی وارد کرده است به دلیل خام فروشی و عدم استقرار واحد‌های فرآوری، متاسفانه تاکنون این ظرفیت‌ها کمک شایان توجهی به اقتصاد و اشتغال استان ننموده اند.

سید مهدی خادمی اظهار داشت: حمایت از استقرار صنایع فرآوری معادن با هدف ایجاد ارزش افزوده در داخل استان و کشور از اولویت‌های مدیران ارشد استان فارس می‌باشد.

خادمی در ادامه عنوان داشت: شرکت فرو آلیاژ رباط از استان کرمان از چند سال پیش برای سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری منگنز و کروم در استان فارس اعلام آمادگی نموده و اقداماتی برای احداث واحد‌های کنسانتره این شرکت در چند شهرستان استان فارس صورت گرفته است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری فارس در خصوص پیشرفت فیزیکی شرکت فرو آلیاژ رباط در استهبان گفت: در شهرستان استهبان که مرکز اولیه فعالیت این شرکت بوده است و کارخانه کنسانتره نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید با مشکلات اولیه در اخذ مجوزات معدنی مواجه بوده و علی رغم طرح در جلسات متعدد چندین سال این موضوع بلاتکلیف مانده است.

سید مهدی خادمی در ادامه افزود: در این جلسه پس از بررسی سوابق و اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار و دستگاه‌های اجرایی، در نهایت توافقات لازم بین سرمایه گذار، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت حاصل گردیده و ماده معدنی مورد نیاز کارخانه تامین شده است.

خادمی در خصوص حجم سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال این پروژه اظهار داشت: شرکت فروآلیاژ رباط از شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی وفناوری رئیس جمهور می‌باشد که توان علمی وتحقیقاتی خود، توانسته به دانش فنی استحصال کروم و منگنز از سنگ‌های سیلیس دار کم عیار دست پیدا کند. حجم سرمایه گذاری در چهار پروژه استان حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر می‌باشد. وی در پایان افزود: استان فارس از تمامی سرمایه گذاران توانمند در حوزه فرآوری معادن با تکنولوژی و دانش روز حمایت ویژه می‌نماید.

منبع: بازار کار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده