تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۷۳۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۱۰درصدی ارزش بیت‌کوین در معاملات امروز

‌می‌متالز - قیمت بیت‌کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا در معاملات امروز، ۱۰.۱درصد افزایش یافته و به ۲۱۳۴۱ دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، کاهش ارزش دلار تقاضا برای سرمایه‌های مخاطره‌آمیز در سراسر دنیا را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت بیت‌کوین تا بالاترین رقم طی ۲ ماه گذشته شده است.

قیمت بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا از نظر ارزش بازار در معاملات امروز ۱۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۲۱۳۴۱ دلار رسیده است. عملکرد بیت‌کوین از سایر ارز‌های مجازی برتر مانند اتر و کاردانو بهتر بوده است، بیت‌کوین و اتر هر دو ۵۰ درصد در سال جاری میلادی کاهش قیمت داشته‌اند.

طبق گفته تاروشا میتال، یکی از مؤسسان پلت‌فرم ارز مجازی یونی‌فارم: «هنوز زود است که پیش‌بینی کنیم بیت‌کوین به یک بازار صعودی دیگر نزدیک می‌شود، اما اگر این ارز مجازی بتواند به سطح ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار برسد، آن‌وقت اطمینان سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد و فشار بر سرمایه‌های مجازی کاسته می‌شود. با توجه به این واقعیت که بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا نسبت‌به رقم بالای تورم محتاط هستند، رونق فعلی بازار ارز‌های مجازی می‌تواند کوتاه‌مدت باشد».

شاخص دلار ۰.۹ درصد در روز جمعه کاهش یافته است و ارزش ۱۰ ارز برتر دنیا در برابر دلار بالا رفته است.

متخصصان عقیده دارند بیت‌کوین در ماه سپتامبر در سخت‌ترین محدوده قیمت طی دو سال گذشته گیر افتاده که تا حدی نتیجه بی‌ثباتی تصمیمات بانک‌های مرکزی برای افزایش نرخ بهره علی‌رغم خطر رکود اقتصاد دنیاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده