تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۷۴۶۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحریم‌های غرب واقعا بر بازار فولاد روسیه اثر داشت؟

‌می‌متالز - با گذشت شش ماه از جنگ روسیه در اوکراین، فولادسازان روس در صادرات محصولات فولادی و خرید قطعات یدکی و تجهیزات با مشکلاتی روبرو هستند، ولی تحریم‌های غرب آنچنان که می‌خواستند علیه صنعت فولاد روسیه کارساز نبود. با این حال، فولادسازان روس مجبور به جستجو برای یافتن بازار‌های جدید و مسیر‌های لجستیکی برای تحویل فولاد و محصولات نیمه تمام و مواد اولیه خود هستند.

به گزارش می‌متالز، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه محصولات فولادی روسیه وضع کردند. اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را بر فولاد و لوله روسیه اعمال کرد، اما در‌ها را برای سنگ آهن و محصولات نیمه تمام باز گذاشت. ارزیابی دقیق تأثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد روسیه دشوار است چرا که از ژوئن ۲۰۲۲، روسیه انتشار آمار رسمی تولید فولاد خود را متوقف کرد.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد در این کشور در ۵ ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۲.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۳۱ میلیون تن رسید.

کاهش قابل توجهی در حجم تولید فولاد در روسیه انتظار نمی‌رود. دلیل آن این است که صادرات از اروپا به بازار‌های ترکیه، چین و برخی از کشور‌های خاورمیانه تغییر جهت داد. اگرچه مجبور شدند تخفیف‌های ۱۵-۴۰ درصدی برای فروش راحت‌تر به بازار‌های جدید ارائه دهند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده