تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۴۷۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک صنعت و معدن الگویی برای نظام یکپارچه مدیریت بهره‌وری

‌می‌متالز - به گفته علی خورسندیان، بانک صنعت و معدن اولین بانک دولتی است که توانسته در دوسال گذشته تاییدیه وزارت اقتصاد را اخذ کند و تلاش ویژه در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره‌وری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مراسم رونمایی طراحی و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بانک صنعت و معدن گفت: این بانک اولین بانک دولتی است که توانسته در دوسال گذشته تاییدیه وزارت اقتصاد را اخذ کند و تلاش ویژه در پیاده سازی چرخه مدیریت بهره‌وری داشته باشد.

وی ادامه داد: برهمین اساس مقرر شد چرخه مدیریت بهره‌وری این بانک به عنوان الگوی یکپارچه نظام مدیریت بهره‌وری برای دیگر بانک‌ها رونمایی شود.

خورسندیان تصریح کرد: پیاده سازی نظام ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های دولتی و‌چرخه بهبود بهره‌وری از تکالیف بالادستی و یک مطالبه سیاست‌گذاری کلان در سطح رهبری به پایین است که‌همه موظف هستند استقرار چرخه بهره وری را داشته باشند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: علاوه بر این تکلیف بالادستی، از لحاظ کارکرد اقتصادی و اجتماعی هم این موضوع ضرورتی برای همه دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

وی‌ادامه داد: در اردیبهشت ۱۴۰۰ پروژه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری براساس الگوی تایید شده وزارت اقتصاد آغاز و جلسات مختلف کارشناسی نیز دراین باره تشکیل شد. همچنین نماگر‌های ستانده در سطوح مختلف شناسایی و هزینه‌ها در بخش‌های مختلف محاسبه شد.

خورسندیان اظهار کرد: این نظام مدیریت بهره‌وری ۴فاز دارد که شامل تدوین نظامنامه بانک، طراحی و استقرار و پیاده سازی سامانه مدیریت جامع بهره‌وری، اطلاع رسانی و آموزش و ارزیابی و برنامه ریزی بهبود بهره‌وری می‌شود که برای وزارت اقتصاد ارسال و تاییدیه آن دریافت شد.

ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد نیز در این مراسم گفت: بهره وری به‌معنای اثربخشی همراه کارایی است؛ اثربخشی یعنی انجام کار‌های درست و کارایی یعنی انجام درست کارها.

وی ادامه داد: بهره‌وری را نباید به عنوان یک ابزار نشناسیم بلکه به عنوان هدف به آن‌نگاه کنیم و در مسیر تعیین شده راهکار‌های خلاقانه برای آن تعریف کنیم.

سلمانی تصریح کرد: بهره‌وری نباید به عنوان یک الگوی ثابت و قابل رونویسی باشد چرا که این مقوله در هر سازمان باید متفاوت باشد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده