تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۷۴۷۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی مطرح شد:

ذوب آهن اصفهان آغاز گر معدن کاری در ایران است

‌می‌متالز - یازدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی سه شنبه ۲۹ شهریور ماه در محل شبستان مصلای تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، در این همایش و نمایشگاه معدنی که تا ۳۱ شهریور ماه ادامه خواهد داشت تعدادی از شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور از جمله ذوب آهن اصفهان و همچنین چند شرکت خارجی حضور دارند.

در آیین گشایش این رویداد بزرگ صنعتی و معدنی که با حضور جمعی از پیشکسوتان، مسوولان و دست اندرکاران دولتی و خصوصی و غرفه داران برگزار شد، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری وزارت صمت در سخنانی ضمن تشکر از شرکت کنندگان به تشریح اهداف وزارت تابعه در امر معدن پرداخت.

وی گفت: اصلاح سرمایه‌گذاری در معدن و گسترش بخش معادن مرتبط با صنایع فولادی و هدایت صنایع به سوی بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صمت است.

وی افزود: همایش و نمایشگاه صنعت توسط سازمان نظام مهندسی معدنی کشور و ماینکس برگزار شده است. در روز اول برگزاری همایش و نمایشگاه مذکور تعدادی از مقامات، مسوولان و سایر علاقه‌مندان با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان با توضیحات مدیران و کارشناسان این شرکت و دیگر شرکت‌های تابعه در جریان تحولات جاری و تولیدات متنوع ذوب آهن اصفهان قرار گرفتند.

مهندس هرمز ناصرنیا پدر نظام مهندسی ایران و رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی معدنی کشور در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در این نمایشگاه با اشاره به سابقه طولانی و منحصر به فرد این شرکت در امر اکتشاف و استخراج معادن کشور گفت: یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصادی کشور توسعه معدن و صنایع معدنی است و با استخراج و فرآوری بهینه و گسترده معادن باید زنجیره تولید را تکمیل کنیم.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان آغاز گر و مادر معدن کاری کشور است. بسیاری از دست اندر کاران معدن در کشور، کار خود را از ذوب آهن اصفهان شروع کرده و به لطف این شرکت صاحب تجربه و دانش شده اند.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده