تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۲۷۴۹۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۷ درصدی تولید فولاد ایران در ۵ ماهه نخست امسال

می متالز - تولید فولاد میانی کشور در پنج ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

جزئیات کامل تولید فولاد میانی، محصولات فولادی وآهن اسفنجی

به گزارش می‌متالز، مدیریت بهتر محدودیت‌های مصرف برق نسبت به پارسال موجب شد افزایش تولید نسبت به سال گذشته بیشتر شود، اما با این حال با وجود افزایش خیره‌کننده ظرفیت تولید فولاد کشور، تولید واقعی فولاد نسبت به ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، تنها ۲.۴ درصد افزایش یافته است و تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وضعیت تولید انواع فولاد میانی

بر اساس این گزارش، مجموع تولید فولاد میانی کشور در پنج ماه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۶۵۱ هزار تن بوده و تولید بیلت و بلوم در این مدت در مقایسه با سال قبل با رشد ۱۸ درصدی به ۷ میلیون و ۶۷۵ هزار تن بود و تولید اسلب نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴ میلیون و ۹۷۶ هزار تن رسیده است.

وضعیت تولید محصولات فولادی

این گزارش همچنین حاکیست در پنج ماه نخست امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۲۰ درصدی داشته و مجموع تولید محصولات فولادی ۹ میلیون و ۵۳ هزار تن بوده که پنج میلیون و ۱۸۱ هزار تن محصولات طویل، سه میلیون و ۸۷۲ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است که رشد تولید محصولات طویل ۲۱ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۲۰ درصد بوده است.

تولید میلگرد هم در ۵ ماهه نخست امسال چهار میلیون و ۳۰۸ هزار تن بود که افزایش ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و تولید تیرآهن نیز با افزایش ۱۰ درصدی به ۴۹۹ هزار تن رسیده است، میزان تولید ورق گرم در کشور هم در۵ ماهه نخست امسال سه میلیون و ۷۵۵ هزار تن بود که افزایش ۱۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد و ورق‌های پوششدار نیز یک درصد افزایش یافته است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی هم در پنج ماه ابتدای امسال ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تن تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۹ درصدی نشان می‌دهد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده