تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۷۵۶۹۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پایان رکود خودرو در راه است؟

‌می‌متالز - با رسیدن نرخ ارز به قله تاریخی احتمال تحرک قیمت خودرو طی روز‌های آینده وجود دارد. امروز قیمت اکثر خودرو‌های داخلی رشد داشت.

به گزارش می‌متالز، امروز قیمت دلار در بازار تهران به سقف تاریخی قبلی خود یعنی ۳۳۱۰۰ تومان رسید. این موضوع موجب شده که احتمال تحریک قیمت‌ها در بازار خودرو هم مطرح شود. با این حال، با توجه به آنکه ماهیت اصلی خودرو مصرفی است و تقاضای سرمایه‌گذاری برای آن بخش کوچکی از معاملات خودرو را تشکیل می‌دهد و همچنین با توجه به نقدشوندگی پایین‌تر خودرو در مقایسه با عموم بازار‌های مالی، بازار خودرو معمولا با تاخیر به نوسانات ارزی واکنش نشان می‌دهد و این واکنش به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد. با این حال، انتظار می‌رود معاملات بازار خودرو از وضعیت رکودی فعلی خارج شود.

امروز هم بر همین اساس، قیمت خودرو رشد بسیار محدودتری را نسبت به دلار تجربه کرد. البته انتظار می‌رود فردا در صورت عبور قیمت ارز از سقف تاریخی، رشد قیمت خودرو جدی‌تر شود.

شاخص کل قیمت خودروی بورسان امروز ۰.۱۲ درصد افزایش یافت که میانگینی از رشد ۰.۲۴ درصدی شاخص قیمت خودرو‌های داخلی و عدم تغییر شاخص قیمت خودرو‌های چینی بود. با توجه به آنکه معمولا خودرو‌های داخلی از چینی رندتر (پرمعامله‌تر) هستند، این اختلاف میان خودرو‌های داخلی و چینی چندان غیرمعمول نیست.

پایان رکود خودرو در راه است؟

عناوین برگزیده