به گزارش میمتالز، محمد قاسمی مهندس ارشد تولید کک در این رابطه، گفت: کارگاه دانه بندی کک، حدود ۸۰۰ تن کک (کک وارداتی و تولیدی باطری) را در هر شیفت، پس از جدا کردن کک ریز دانه (۲۰-۰)، درشت دانه (+۸۰) و کک متالورژی (mm ۲۰-۸۰) توسط مسیر مستقیم یا غیر مستقیم (بونکر) به کوره بلند تحویل میدهد.
وی افزود: دانه بندی واحد ۲ کک با ۸ عدد نوار نقاله، ۴ عدد سرند و گذرگاههای مربوطه که نوار K ۲-۳ گلوگاه بسیار مهم این کارگاه است، وظیفه حمل تمامی کک تولیدی و وارداتی را بر عهده دارد.
جواد نور محمدی مهندس ارشد کارگاه دانه بندی کک گفت: به دلیل طراحی ضعیف در لنت و الکتروگیربکس (با ضریب اطمینان ۱/۱) برای این نوار به صورت مستمر عیوبی همچون باز شدن سر دو بند، پارگی در لنت، فرسایش شدید در اجزای گیربکس و... را شاهد بودیم و به دلیل عدم وجود مسیر جایگزین برای این نوار، در صورت بروز حادثه و توقف این نوار، ارسال کک قطع و کوره بلند شماره ۳ متوقف میشد ضمن این که تعمیرات غیر برنامهای بر روی این نوار از دیگر چالشهای موجود بود.
وی افزود: طی جلساتی تصمیم گیری شد ضخامت بلت از ۱۰ میلیمتر به ۱۶ میلیمتر و توان الکتروگیربکس از ۳۰ به ۴۵ کیلووات افزایش یابد. با تامین تجهیزات مورد نیاز و طراحیهای لازم، ۲۹ شهریورماه همزمان با توقف کوره بلند شماره ۳، دو عدد الکتروگیربکس جدید در مدت ۴ شیفت کاری با موفقیت تعویض شدند.
نورمحمدی، تأکید کرد: علاوه بر کارکنان مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی، مدیریتهای نت مکانیک، نت راه و ساختمان، تولید و توزیع برق و شرکت توسعه صنعت لنجان در اجرای این پروژه مشارکت داشتند.
منبع: ذوب آهن اصفهان