تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۶۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت بستر‌های توسعه صادرات در دستور کار شورای گفت وگوی قزوین

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: تقویت بستر‌های توسعه صادرات کالا و خدمات در دستور کار جدی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان است.

به گزارش می‌متالز، مهدی بخشنده روز یکشنبه در هشتاد و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: در همین ارتباط در آینده نزدیک شاهد افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین خواهیم بود.

وی اظهار داشت: تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های تاثیرگذار در حوزه صادرات می‌تواند به فعالان اقتصادی استان قزوین برای صدور کالا‌ها و خدمات به خارج از کشور و ارزآوری کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در ادامه به سفر چندی پیش یک هیات تجاری و اقتصادی در زمینه کشاورزی از روسیه به استان اشاره کرد و گفت: انجام این سفر گام خوبی برای تقویت روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی فعالان حوزه تولید، صنعت و کشاورزی با همتایان روسی است.

بخشنده اظهار داشت: باید از فرصت‌های موجود به منظور تقویت ارتباطات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با کشور روسیه و کسور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) استفاده کنیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین در ادامه به اتفاقات هفته‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات با تحریک و فضاسازی دشمنان رقم خورد و موجب سوء استفاده آنان و بیگانگان و بروز خسارت‌هایی به کشور شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین اظهار داشت: خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مسوولان هستیم تا سامانه‌های مربوط به ارتباط فعالان اقتصادی در زمینه بازاریابی و صادرات قطع نشود و همچنین امکان فعالیت کسب و کار‌ها در فضای مجازی وجود داشته و دچار خدشه و آسیب نشود.

بخشنده در ادامه خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برای اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان قزوین شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده