تاریخ: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۷۶۱۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار همدان تاکید کرد:

پژوهش برای ایجاد شهرک صنعتی فرآوری موادمعدنی/ آب شرب انتقالی به همدان در حال تست است

‌می‌متالز - استاندار همدان اعلام کرد: باید یک پژوهش کاملا دقیق و تخصصی درباره ایجاد شهرک صنعتی برای فرآوری مواد معدنی انجام دهیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قاسمی در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان همدان افزود: در ساخت شهرک‌های صنعتی، باید مسائل زیست محیطی را لحاظ کرد تا بافت انسانی، گیاهی و جانوری کمترین آسیب را ببیند.

استاندار همدان بیان کرد: معادن سیلیس به اندازه کافی در استان وجود دارد، اما تعهدات زیست محیطی برای فرآوری معدنی سیلیس باید اخذ شود.

وی با بیان اینکه باید حقوق دولتی از معادن دریافت شود، خاطرنشان کرد: حقوق عامه از جمله یک درصد سهم معادن باید دریافت و برای آبادانی مناطقی که معادن در آن‌ها ایجاد شده، هزینه شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: مسوولیت اجتماعی اقتضا می‌کند که خسارت وارده معادن به محیط زیست از طریق واریز مبالغ تعیین شده به حساب خزانه امین استان تامین شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به کمبود آب شرب در همدان، استفاده نکردن از آب‌های طبیعی و سطحی برای مصارف معادن و همچنین استفاده از پساب‌ها برای معادن بسیار ضروری و مورد تاکید است.

استاندار همدان با بیان اینکه آب شرب انتقالی مردم همدان در حال تست و گذراندن چندین مرحله آزمایشی است، از نصب دستگاه کنترل آنلاین ارزیابی کیفیت آب شرب در همدان خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده