تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۷۶۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی:

عدم توسعه شهرستان‌های شرق گلستان

‌می‌متالز - رضا آریان پور در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی در ناحیه صنعتی دهنه شهرستان کلاله گفت: شهرستان‌های شرق استان گلستان با وجود ظرفیت‌هایی که دارند فاقد توسعه صنایع هستند. رضا آریان پور در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی در ناحیه صنعتی دهنه شهرستان کلاله گفت: شهرستان‌های شرق استان گلستان با وجود ظرفیت‌هایی که دارند فاقد توسعه صنایع هستند.

به گزارش می‌متالز، نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با وجود ظرفیت‌هایی که دارند فاقد توسعه صنایع هستند.

رضا آریان‌پور با اشاره به اینکه میزان اشتغال این چهار شهرستان بسیار پایین است، افزود: بر اساس آمار‌ها ۱۷.۵ درصد اشتغال استان در حوزه صنعت است، ولی میزان اشتغال بخش صنعت در کلاله کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد.

وی اظهار کرد: آنچه که انتظار داریم این است که دولتمردان در کنار ظرفیت‌ها به این مناطق کمک کنند.

فرماندار کلاله نیز در این بازدید گفت: نگاه استان به کلاله نگاه آمایشی و عدالت محور است.

فرهاد شیبک با بیان اینکه کلاله قطب تولید در استان است، افزود: در این شهرستان بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم تولید می‌شود که در استان رتبه دوازدهم را دارد و با این وجود نرخ اشتغال ما پایین است.

وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری کلاله بالا است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های استان، نرخ بالای بیکاری، زیبنده این شهرستان نیست و باید مسوولان در تکمیل زیرساخت‌ها به ما کمک کنند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده