تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۶۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق نشان داد:

جهش درآمد فروش ۶۳ درصد از شرکت‌های تولیدی در شهریور ماه

‌می‌متالز - براساس اخبار دریافتی از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از بین ۳۹ صنعت، فروش ۲۹ صنعت در شهریور ۱۴۰۱ نسبت به مرداد همین سال، رشد نشان می‌دهد. همچنین ۶۳ درصد از شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه در شهریور ماه، افزایش فروش داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اخبار دریافتی از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از بین ۳۹ صنعت، فروش ۲۹ صنعت در شهریور ماه ۱۴۰۱ نسبت به مرداد ماه ۱۴۰۱ رشد نشان می‌دهد. از این میان، گروه پیمانکاری صنعتی، با رشد ۴۱۷ درصدی فروش در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه ماه قبل، در صدر بهترین‌ها بوده است. این صنعت در مرداد ماه امسال فروش ۸۳۰۴۱ میلیون ریالی داشته و با تحقق درآمد فروش ۴۲۹۷۲۵ میلیون ریالی در شهریور ماه، خوش درخشیده است.

فروش شرکت‌های گروه انبوه‌سازی و مستغلات هم در شهریور ماه سال جاری ۱۹۹ درصد بالاتر از ماه قبل بوده است. این صنعت با فروش ۵۲۶۶۱۲۰ میلیون ریالی در شهریور ماه ۱۴۰۱، جایگاه دوم رشد فروش در بین صنایع تولیدی را از آن خود کرده است.

فروش شهریور صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی رشد ۶۳ درصدی و فروش صنعت ساخت خودرو و قطعات رشد ۵۴ درصدی نسبت به مرداد ماه نشان می‌دهد. در همین مدت، فروش شهریور واسطه‌گری مالی و پولی رشد ۵۷ درصدی نسبت به مرداد داشته و فروش صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنعت کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، صنعت مواد غذایی به جز قند و شکر، صنعت سیمان و گچ و آهک، صنعت شیمیایی، بانکی و موسسات مالی، فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و استخراج کانه‌های فلزی از دیگر صنایعی هستند که عملکرد مطلوبی در شهریور ماه داشته‌اند.

همچنین بررسی ۴۲۰ شرکت تولیدی حاکی از آن است که ۶۳ درصد شرکت‌های تولیدی در شهریور امسال بیش از مرداد ۱۴۰۱ فروش داشته‌اند. درآمد فروش ۳۲ شرکت تولیدی از جمله مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن، آهنگری تراکتورسازی ایران، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، پتروشیمی شیراز، مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، زرین معدن آسیا، قند نیشابور، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، آنتی بیوتیک ایران، توسعه معدنی و صنعتی صبا نور، قند مرودشت، شهد، بیمه اتکایی ایرانیان، و بهمن لیزینگ در شهریور ماه جهش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به ماه قبل داشته و ۳۳ شرکت نیز رشد ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی در فروش ثبت کرده‌اند.

"فزرین" در مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش ۲۰۱۲۴۹ میلیون ریالی داشته؛ اما در شهریور ماه با یک جهش ۸۳۸ درصدی نسبت به مردادماه ۱۸۸۶۷۶۰ میلیون ریال محقق کرده است.

"زماهان" در مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش ۸۹۰۳۳ میلیون ریالی داشته و با پرش ۴۰۹ درصدی، فروش شهریور ماه را به ۴۵۳۴۶۸ میلیون ریال رسانده است.

"قنیشا" با جهش ۱۱۵۴ درصدی نسبت به مرداد ماه ۱۴۰۱، در شهریور ماه ۱۱۶۸۹۲ میلیون ریال فروش داشته است.

"کنور" با پرش ۷۰۰ درصدی، فروش شهریور ماه را به ۲۳۰۵۹۶۲ میلیون ریال رسانده است.

"قشهد" نیز در شهریور ماه ۵۹۰ درصد بیشتر از مرداد ماه ۱۴۰۱ فروش داشته است.

جهش درآمد فروش ۶۳ درصد از شرکت‌های تولیدی در شهریور ماه

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده