تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۷۶۸۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صمت استان خبر داد

کاهش ۱۳ درصدی تولید سیمان در خراسان رضوی طی سال جاری

‌می‌متالز - رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه ابتدای سال گذشته میزان تولید سیمان استان ۳.۰۵۶ میلیون تن و در مدت مشابه سال جاری ۲.۶۵۳ میلیون تن بوده است که به دلیل مشکلاتی نظیر کاهش یا قطع برق و گاز مصرفی این واحدها، معادل ۱۳ درصد تقلیل داشته است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا افشین در خصوص تولید سیمان در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: صنعت سیمان استان با داشتن هفت واحد تولیدی و ظرفیت اسمی تولید ۸.۵ میلیون تن سیمان در سال و اشتغال ۲۵۰۰ نفر در واحد‌های تولیدی که هشت درصد تولید سیمان در کشور را شامل می‌شود، دومین استان تولیدکننده سیمان بعد از اصفهان و قبل از تهران و فارس است.

وی درباره ذخیره کلینکر در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر ۱.۲۲۰ میلیون تن میزان کلینکر موجودی واحد‌های سیمان استان است. خوشبختانه خراسان رضوی در تنوع تولید سیمان دارای شاخص بسیار مناسبی بوده و سیمان خاکستری، سفید و کلینکر به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

افشین تصریح کرد: خراسان رضوی در صادرات سیمان در جایگاه نخست قرار دارد. صادرات این محصول به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، روسیه و قزاقستان صورت می‌گیرد. افغانستان بیش از نیمی از سیمان خود را از ایران تامین می‌نماید. کشور عراق نیز که پیش از خودکفایی در تولید سیمان از واردکننده‌های عمده سیمان از کشورمان بود، در حال حاضر فقط واردکننده کلینکر از ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده