تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۷۶۸۹۳
سرویس خبر : انرژی
جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

افزایش ارز آوری پتروشیمی‌ها با حضور در طرح‌های فراسرزمینی

‌می‌متالز - امروزه ایران در تولید پتروشیمی و بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی، یکی از کشور‌های بزرگ منطقه محسوب می‌شود. براین اساس امکان سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های سایر کشور‌ها و انتقال نفت خام و سپس فرآوری از آن در این مناطق، موفقیت بسیار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و ارزآوری بسیاری برای کشور خواهد داشت و مانند سال‌های اخیر می‌تواند عامل تعادل در بازار ارز، افزایش تاب آوری اقتصاد و استفاده از تولید دانش بنیان و افزایش ارزش افزوده حاصل از صنایع نفت وگاز و پتروشیمی باشد.

به گزارش می‌متالز، ایران باید از تجربه خود در تبدیل خام فروشی به فراورده و محصولات پتروشیمی استفاده کند و از ظرفیت فروش نفت خام خود و همچنین صنایع موجود درسایر کشور‌ها استفاده کند و مواد خام را به فرآورده و محصول تبدیل کند.

ارتباط با کشور‌های دیگر در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک ضرورت است. بحث سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر عمل رایجی است که در دنیا صورت می‌گیرد و ایران با توجه به این که نفت و تکنولوژی فرآوری از نفت را با هم داراست، می‌تواند با کشور‌های دیگر مانند ونزوئلا و اروگوئه همکاری کند.

پالایشگاه‌های فراسرزمینی سبب می‌شود بسیاری از متخصصان کشورمان در کنار متخصصان سایر کشور‌های دنیا قرار گیرند و از تکنولوژی‌هایی که در ایران تحریم است، استفاده کنند.

تاثیر پالایشگاه فرا سرزمینی در رونق فروش نفت ایران نیز اثرگذار است و تولید پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از بحث‌های جدی در کشور است. پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توانند نقش موثری در بهبود روابط ملت‌ها با یکدیگر داشته باشد، از طرفی به اقتصاد کشور‌های طرف قرارداد نیز کمک می‌کند، پالایشگاه فراسرزمینی می‌تواند برای کشور ارز آوری خوبی داشته و به حل مشکلات موجود در این زمینه کمک کند.»

پالایشگاه‌های فراسرزمینی سبب می‌شود بسیاری از متخصصان کشورمان در کنار متخصصان سایر کشور‌های دنیا قرار گیرند و از تکنولوژی‌هایی که در ایران تحریم است، استفاده کنند، همچنین در بخش جلوگیری از خام‌فروشی نفت نیز اقداماتی انجام شود، از آن جایی که فروش فرآورده‌های نفتی قابل تحریم نیست، این موضوع قطعا در اقتصاد ایران تاثیرات مثبتی می‌گذارد.

موضوع تولید پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از بحث‌های جدی در کشور است و می‌تواند برای کشور ارزآوری خوبی داشته و به حل مشکلات موجود در این زمینه کمک کند.

پالایشگاه‌های فراسرزمینی می‌توانند نقش موثری در بهبود روابط ملت‌ها با یکدیگر داشته باشد و از طرفی به اقتصاد کشور‌های طرف قرارداد نیز کمک می‌کند. همچنین پالایشگاه فراسرزمینی می‌تواند برای کشور ارزآوری خوبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری اقتصاد گردان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده