تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۶۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نامنویسی ۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی در سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - ۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تجارت نام نویسی کردند.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرادی گفت: واحد‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و انبار‌های استان تا پایان مهر فرصت دارند نسبت به ثبت کالا‌های تولیدی و انبار شده خود در گروه‌های اعلامی مبادرت کنند و از اول آبان برخورد قانونی با واحد‌های مشمول که تاکنون در این سامانه جامع تجارت نامنویسی نکرده اند، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه واحد‌های تولیدی و انبار‌های عمده چهارمحال و بختیاری که در زمینه تولید یا نگهداری کالا‌های اساسی شامل برنج و چای خشک خارجی، شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و روغن نباتی، گوشت قرمز و مرغ، لوازم یدکی خودرو، تایر، فولاد و محصولات معدنی فعالیت دارند، باید تا پایان مهرماه نسبت به نام نویسی در سامانه جامع تجارت اقدام و شناسه مربوطه را دریافت کنند.

وی افزود: انبار‌ها و مراکز نگهداری محصولات مختلف در صورت ثبت نکردن اطلاعات خود، مرتکب قاچاق کالا و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل اهمیت ثبت واحد‌ها ارائه همه خدمات سازمان صمت چهارمحال و بختیاری به واحد‌های صنعتی منوط به نام نویسی واحد‌ها در سامانه تجارت ایران شده است و واحد‌های صنعتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ورود به سامانه جامع تجارت و تعیین کد نقش و شناسه کالا و قیمت‌گذاری، درج قیمت و اظهار تولیداتشان اقدام کنند.

مرادی افزود: سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری، ایجاد شفافیت و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور راه‌اندازی شده است و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و قاچاق کاهش خواهد یافت

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده