تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۶۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرقینى خبر داد:

پایش طرح هاى فولادى از سر گرفته مى شود

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنى وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است، بافتن بازارهاى صادراتى جدید کار سختى است.
پایش طرح هاى فولادى از سر گرفته مى شود

به گزارش می متالز، جعفر سرقینى با اشاره به اینکه صنعت فولاد در میان ٥ صنعت موفق جنهورى اسلامى قرار دارد، اظهار کرد: امروز ظرفیت تولید فولاد به ٣٥ میلیون تن رسیده است و در زنجیره فولاد نیز این رقم به ٢۰٧/٥ میلیون رسیده است.

وى ادامه داد: همچنین در زنجیره فولاد ١١۰ میلیون تن طرح در دست افتتاح وجود دارد.

سرقینى با اشاره به رشد ایران در تولید، تصریح کرد: متوسط رشد دنیا در ٢۰١٧  به میزان ٤ درصد بود در حالى که رشد در ایران حدود ١٩ درصد بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در کنار تحریم ها با چالش هاى دیگرى به ویژه در بحث یافتن بازارهاى جهانى داریم. بدون شک صادرات ٢۰ میلیون تن فولاد کار آسانى نخواهد بود و باید کار ویژه اى در این باره انجام شود.
وى همچنین به موضوع کاهش هزینه ها تاکید داشت و گفت: باید هزینه هاى تولید کاهش پیدا کند. همچنین مصرف آب نیز در این صنعت باید بهینه شود.
سرقینى اضافه کرد: زنجیره فولاد به نحوى مستقر شده است که هر کدام از حلقه هاى آن مى تواند در صورت مشکل براى حلقه دیگر صادرات داشته باشد.
وى افزود: در کنار بحث فولاد باید به موضوع معدن و تولید سنگ آهن نیز توجه ویژه داشت زیرا در افق ١٤۰٤ با کنبود سنگ آهن مواجه هستیم و باید این کمبود تامین شود.

به گفته سرقینى، سازندگان تجهیزات در افق ١٤۰٤ نقش بسیارى مهمى خواهند داشت.

وى در پایان تاکید کرد: پایش طرح هاى فولادى دوباره از سر گرفته خواهد شد. همچنین اتاق فکرى ایجاد شده تا فولادى ها و دیگر صنایع معدنى ایده هاى خود را در آن مطرح کنند.

سرقینى همچنین بیان کرد: امروز ستاد تنظیم بازار در بحث فولاد جراب داده و بزودى کنترل ها از بازار برداشته مى شود.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده