تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۷۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان اعلام کرد:

پیش بینی ریزش ۳۰ درصد دیگر قیمت سهام در بزرگترین بورس دنیا

‌می‌متالز - رئیس بانک آمریکایی جی پی مورگان با اعلام رکود اقتصادی شدید، پیش بینی کرد بورس نیویورک ۳۰ درصد دیگر ریزش قیمت‌ها را تجربه کند.

به گزارش می‌متالز، جیمی دیمون طی کنفرانسی در واشنگتن دی سی هشدار داد به دلیل رکود اقتصادی شدید، بازار سهام آمریکا ۳۰ درصد دیگر ریزش قیمت‌ها را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: فدرال رزرو، نرخ بهره کلیدی را بالاتر از سطح ۴ تا ۴.۵ درصدی که بسیاری از تحلیلگران تاکنون آن را پیش‌بینی کردند، افزایش می‌دهد. علت این اقدام، ادامه تورمی است که در پی اثرات منفی و پایدار همه‌گیری کرونا و افزایش قیمت‌های انرژی صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، طبق آمار‌ها نرخ تورم اصلی بدون احتساب مواد غذایی و انرژی در سپتامبر شاهد افزایش ۶.۶ درصدی نسبت به سال گذشته بود که بالاترین رقم در چهار دهه اخیر محسوب می‌شود. شاخص قیمت مصرف کننده که یک معیار کلیدی برای اندازه گیری تورم است در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۸.۲ درصد افزایش یافت.

فدرال رزرو از ماه مارس، نرخ بهره کوتاه مدت کلیدی را سه درصد افزایش داده که بیشترین سرعت افزایش از اوایل دهه ۱۹۸۰ محسوب می‌شود. این افزایش‌ها با هدف کاهش تورم از طریق کند کردن اقتصاد انجام می‌شود. زیرا هزینه‌های استقراض برای دریافت وام‌های مسکن، خودرو و تجاری در حال افزایش است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده