تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۷۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیر عامل شستا: افزایش تولید نفت پاسارگاد در شش ماهه امسال جای خوشحالی دارد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شرکت نفت پاسارگاد در شش ماهه نخست سال جاری توانسته است ظرفیت تولید خود را افزایش دهد که این مهم جای خوشحالی دارد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان عصر چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه شیراز با بیان اینکه ظرفیت تولید شرکت نفت پاسارگاد بیش از سه میلیون تن در سال است، افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان تولید این شرکت زیر یک میلیون تن بود، ولی طی سال‌جاری در برخی از کارخانه‌ها از جمله شیراز ظرفیت تولید نسبت به گذشته ۲ برابر شده که اقدام جای امیدواری دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های کارخانه‌های نفت پاسارگاد اظهار داشت: در سنوات گذشته ۵۰ درصد سهم بازار قیر در اختیار نفت پاسارگاد بود و باید تلاش شود تا این سهم افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی عملکرد نفت پاسارگاد را در شش ماه گذشته قابل قبول توصیف کرد و بیان داشت: با تلاشی که مدیرعامل این شرکت و مجموعه پرسنل آن دارند، امیدواریم میزان تولید افزایش یابد.

بازیان گفت: خبر‌های خوبی از شرکت نفت پاسارگاد می‌شنویم و امیدواریم در بازدید از سایر کارخانه‌ها این سقف تولید که افزایش خوبی نسبت به سال قبل داشته است، بیشتر شود. وی با تاکید به روند رو به رشد تولید در نفت پاسارگاد ادامه داد: قیر در بین فرآورده‌های نفتی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌بایست علاوه بر تامین قیر مورد نیاز داخل توجه بیشتری به صادرات که از مولفه‌های اصلی طرح تحولی شستا و اقتصاد مقاومتی است، در دستور کار باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با اعلام اینکه معاونت نوآوری و دانش بنیان در این شرکت ایجاد شده، گفت: قیر یک محصول دانش بنیان است و باید ارتباط موثر با دانشگاه، صنعت، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و دیگر مصرف کنندگان قیر حفظ شود. بازیان با تاکید بر اینکه کلیه شرکت‌ها می‌بایست به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنند، افزود: بالابردن کیفیت محصولات و نوآوری در تولید مسأله مهمی است که باید دنبال شود.

گفتنی است مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و مدیران ارشد این شرکت برای بازدید از شرکت‌های زیر مجموعه شستا در استان فارس به این استان سفر کرده اند. کارخانه شیراز نفت پاسارگاد به عنوان یکی از ۶ کارخانه تولید قیر این شرکت در پالایشگاه شیراز و در حد فاصل ۲۰ کیلومتری این شهر قرار دارد.

منبع: خبرگزاری عصر اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده