تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۰۳۴۱
سرویس خبر : انرژی

مخازن ذخیره‌سازی قیر شرکت نفت پاسارگاد در آبادان افتتاح شد

‌می‌متالز - مخازن ذخیره‌سازی قیر شرکت نفت پاسارگاد از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، صبح امروز چهارشنبه ششم اردیبهشت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبادان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، عملیات اجرایی این طرح با هدف رشد تولید و امکان بارگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تنی و همچنین تأمین قیر بازار داخلی، پس از یک وقفه چند ساله، از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد و امروز در آستانه دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خوزستان توسط دکتر سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح به بهره‌برداری رسید.

برای احداث مخازن ذخیره‌سازی قیر شرکت نفت پاسارگاد، افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و در طول عملیات ساخت برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

فراهم‌شدن امکان ذخیره‌سازی ۲۰ هزار تنی قیر در ۴ مخزن ۵ هزار تنی از مزایای این طرح است و با اضافه‌شدن این مخازن، ظرفیت ذخیره‌سازی کارخانه قیر پاسارگاد آبادان افزون بر ۳۵ هزار تن خواهد شد.

شرکت نفت پاسارگاد از شرکت‌های زیرمجموعه شستا، با پایانه صادراتی در ماهشهر و امکان ذخیره‌سازی ۱۳ هزار تنی قیر، ۱۳۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد. اشتغال‌آفرینی، تحقق شعار سال و رشد تولید، امکان بارگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تنی و تأمین قیر بازار داخلی از اهداف احداث این مخازن ذخیره‌سازی است.

شرکت نفت پاسارگاد که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی – شستا – است، با دارا بودن ۶ کارخانه تولید قیر و ۲ پایانه صادراتی بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه محسوب می‌شود.

منبع: پایگاه خبری افق تهران

عناوین برگزیده