تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۷۷۳۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ارجاع لایحه اصلاح روند اسقاط خودرو‌های فرسوده به مجلس

‌می‌متالز - نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح روند اسقاط خودرو‌های فرسوده به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، با اشاره به دیدار با وزیر صمت در روز‌های گذشته، عنوان کرد: یکی از محور‌های اصلی این دیدار پیرامون حل مشکلات کامیون‌داران و لحاظ کردن آن در لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو بود که این مساله در طرح مذکور مورد غفلت واقع شده بود که رایزنی‌هایی در این دیدار برای اصلاح آن صورت پذیرفت.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات کامیون‌داران، اظهار کرد: در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده واحده لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ در خصوص اسقاط خودرو‌های فرسوده، این لایحه به دلیل وجود برخی ابهامات به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه به دلیل آنکه لایحه ساماندهی صنعت خودرو شامل کامیون‌داران نمی‌شد که با پیگیری از وزیر صمت و کمیسیون صنایع و همراهی رئیس مجلس، لایحه به کمیسیون ارجاع شد تا حل مشکل کامیون‌داران نیز در آن لحاظ شده و به صحن بازگردد، متذکر شد: تا حل مشکل کامیون‌داران پیگیر موضوع خواهیم بود.

چندی پیش کامیون‌داران منطقه دیداری با نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه داشتند که در این دیدار مشکلات کامیون‌داران از جمله در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل و حضور دلالان در بحث الزام به اسقاط کامیون به ازای واردات، مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده