تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۷۷۵۴۲
رئیس پلیس راه استان اصفهان:

آزادسازی کنارگذر اتوبان ذوب آهن برای کاهش تصادفات ضروری است

‌می‌متالز - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: علت عمده تصادفات در اتوبان کنارگذر ذوب آهن عدم رعایت حق تقدم و عرض کم مسیر است.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ اصغر زارع گفت: اتوبان کنارگذر ذوب آهن یکی از نقاط پر تردد با کاربری‌های متفاوت است و در این محل تعمیرگاه‌های زیادی وجود داره و تقاضای سفر و تردد زیاد است. دلیل وقوع تصادفات وجود فرعی‌های پر تعداد است که خودرو‌ها از کوچه‌ها وارد خیابان اصلی می‌شوند و به علت عدم رعایت حق تقدم تصادفات رخ می‌دهند.

او افزود: همچنین به دلیل عرض کم مسیر کنارگذر اتوبان ذوب آهن امکان عکس العمل به موقع از طرف رانندگانی که در مسیر اصلی حرکت می‌کنند وجود ندارد و تصادف اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص زیرگذری که در این منطقه وجود دارد و منجر به برخی تصادفات در این منطقه می‌شود عنوان کرد: مردم از این زیرگذر استفاده می‌کنند و برای حذف آن باید محور جایگزینی در نظر گرفت.

سرهنگ زارع تصریح کرد: یکی از راهکار‌های کوتاه مدت برای کاهش تصادف، مدیریت دسترسی و مدیریت سرعت با استفاده از نصب علائم ترافیکی است این اقدام باعث ارتقا ایمنی منطقه و درنتیجه کاهش حوادث خواهد شد و راهکاری که در دراز مدت می‌توان انجام داد عریض کردن راه و آزادسازی حریم راه است که باید صورت گیرد.

داربوش مدنی بخشدار مرکزی شهرستان فلاورجان گفت: طول مسیر کنارگذر اتوبان ذوب آهن اصفهان از پل لنجان تا فلاورجان ۹ کیلومتر است و تقریبا شش کیلومتر این اتوبان در محدوده شرق و روستا‌های بخش مرکزی قرار گرفته است.

او افزود: روستا‌های کرسگان و موسیان در مسیر کنارگذر شهرستان فلاورجان قرار گرفته‌اند که به منظور رفع مشکلات آزادسازی این مسیر‌ها مستلزم این است که مالکان طی مراجعه به دهیاری‌ها نسبت به انجام توافق در قالب اخد پروانه تجاری، کارگاهی و مسکونی اقدام کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان فلاورجان عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ساماندهی راه‌های شهرستان از جمله اتوبان کنارگذر ذوب آهن پیگیری‌های خوبی توسط فرماندار شهرستان فلاورجان صورت گرفته است و در این راستا در هفته گذشته برای گفتگو در خصوص مشکلات اتوبان کنارگذر ذوب آهن از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دعوت شد.

مدنی خاطرنشان کرد: همچنین در فرمانداری شهرستان فلاورجان جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و تصمیات خوبی اتخاذ شده و امیدوارم در آینده شاهد رفع مشکلات این منطقه باشیم.

او اظهار کرد: راهکاری‌های کوتاه مدتی که رئیس راه انتظامی استان اصفهان مانند نصب علائم ترافیکی اعلام کردند انجام شده و تصادفات این جاده با آزادسازی محور کاهش پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده