تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۳۹۸۲
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص):

قرارگاه خاتم (ص) ۱۳۰ پروژه راهسازی در دست اجرا دارد

‌می‌متالز - رحمانی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بیش از ۱۳۰ پروژه در حوزه راه اعم از راه آهن، مترو و ابنیه در دست اجرا دارد.

به گزارش می‌متالز، رضا رحمانی ظهر امروز در مراسم آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد- اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهارداشت: علیرغم اینکه هلدینگ راه و شهرسازی با محور‌هایی که دارد می‌سازد سهم ۴۰ درصدی از بحث راه آهن در کل کشور دارد و ما احاطه خوبی بر محور‌های موصلاتی کشور داریم، فکر نمی‌کردیم که این محور در استان اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، اما با عنایت معاون وزیر و دستور ویژه رئیس جمهور این خط باید اجرا شود.

وی افزود: ماموریت قرارگاه، رسالت انجام کار است یعنی ماموریت پیمانکاری نیست و در اقصی نقاط کشور علی‌رغم همه مضیقه‌ها و تنگنا‌های مالی که وجود دارد، مشغول انجام کار است و پروژه‌ها را پیش می‌برد.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: تقریبا بیش از ۱۳۰ پروژه‌ای که در حوزه راه داریم (اعم از راه آهن، مترو و ابنیه) اکثرا فعال‌اند و مورد‌هایی مانند این پروژه راه آهن لرستان که دو مشکل اساسی داشت با عنایت همه مسوولان نظام و پیگیری‌های معاونان، همکاری سازمان برنامه و بودجه مشکل قراردادی حل شده است.

وی بیان کرد: با عنایتی که فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به اتفاق سازمان مدیریت و به اتفاق دیگر مسوولان داشتند، بحث تخصیص بودجه از محل تهاتر نفت حل شده است، اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که پروژه بالاخره تا همین خرم‌آباد هم که باید وصل شود یک اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی می‌خواهد که با این اعداد موجود و تمدید سه ساله‌ای که دارد باید به یک منبع مالی مطمئن وصل شود.

رحمانی گفت: برای تحقق این امر همه تلاش می‌کنند، در مجلس نیز قول دادند که این موضوع محقق می‌شود بنابراین همین جا اعلام می‌کنم که پروژه از لحاظ اجرا مشکلی ندارد علی‌رغم اینکه پیچیدگی‌های فنی خاص دارد و تونل‌هایی که در این مسیر وجود دارد منحصر به فرد است و در راه آهن نداریم.

وی تصریح کرد: همچنان که در آزاد راه خرم‌آباد نیز بزرگترین تونل آزاد راهی را اجرا کردیم ان‌شاءلله تونل‌هایی در این پروژه نیز اجرا می‌کنیم، ولی منوط به همین بحث تامین مالی است بنابراین از تمام مسوولان کشوری درخواست می‌کنیم در این راه حمایت کنند تا ان‌شاءلله پروژه دچار وقفه نشود در همین دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

منبع: سفیر افلاک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده