تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۶:۵۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۷۷۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس سونگون:

امروزه هوشمند سازی نه یک الزام که یک ضرورت هست

‌می‌متالز - مدیر مجتمع مس سونگون گفت: امروزه هوشمند سازی نه یک الزام که یک ضرورت هست و این مهم نیازمند ارائه‌های عملگرایانه است.

به گزارش می‌متالز، عباسزاده در جلسه اجرای فناوری هوش مصنوعی در معدن سونگون که با حضور رییس، اعضای هئیت رییسه و برخی نمایندگان شرکت‌های دانش بنیانِ پارک علم و فناوری استان در محل مجتمع مس سونگون برگزار شد گفت: امروزه هوشمند سازی نه یک الزام که یک ضرورت هست و این مهم نیازمند ارائه‌های عملگرایانه است تا بتواند تمامی فرایند‌های منجر به استحصالِ مس در معدن سونگون را هوشمندسازی کند.

مدیر مجتمع مس سونگون افزود: ما به دنبال ایجاد شهرک صنعتی و استقرار پردیس فناوری مس در ورزقان هستیم که نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان جهت همکاری با ما می‌بایست در ان مستقر بشوند.

وی همچنین ایجاد خوشه صنعتی را جز اهداف اولویت دار در ورزقان خواند و گفت: در تمام دنیا شرکت‌های بزرگ صنعتی در اطراف این خوشه‌ها جمع میشوند و ما هم انتظارمان از شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان همین است.

عباسزاده همچنین حمایت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتیِ تقاضامحورِ معدن را با هدف رفع چالش‌ها مهم خواهد و گفت: کارگروه تخصصی معدن تشکیل و هوشمندسازی دوشادوش این کارگروه فعالیت خواهد کرد.

جعفری راد رییس پارک علم و فناوری استان هم در این جلسه ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیر مجتمع مس سونگون به فناوری دانش بنیان گفت: پارک محلی برای کارامد کردنِ ایده هایِ خلاقانه است و ما با تمام توان در کنار صنعت و خاصه بخش معدن هستیم.

در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان گزارشی از طرحها، ایده‌ها و اختراعات خود ارائه داده و پرسش و پاسخ بین مدیران و مهندسان متخصص معدن سونگون، و مخترعان و صاحبان ایده‌ها جهت همکاری‌های بهتر و بیشتر شکل گرفت.

گفتنی است دفتر تحقیقات و نواوری مجتمع مس سونگون در محل پارک علم و فناوری استان مستقر است.

منبع: عصر تبریز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده