تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۷۸۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعیین تکلیفی معادن بلاتکلیف در شهرستان ورزقان

‌می‌متالز - فرماندار ورزقان گفت: معادنی که در شهرستان بلاتکلیف مانده اند باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش می‌متالز، مهدی نعمتی درجلسه کارگروه معدن شهرستان ورزقان با تاکید براینکه منابع خدادادی معدنی در این شهرستان خیلی زیاد است و باید از این ظرفیت مهم استفاده بهینه شود، افزود: ده‌ها سال است چندین معدن مختلف در محدوده شهرستان توسط افراد بنام خود ثبت کرده اند و متاسفانه هیچ اقدامی در خصوص راه اندازی معدن انجام نمی‌دهند

او گفت: عده‌ای در شهرستان با ثبت معدن بنام خود بدنبال ارزش افزوده و منافع خود هستند، نه تولید و اشتغال

او افزود: اتفاقا این‌ها مانع تولید و اشتغال در شهرستان ورزقان شده اند و باید هرچه سریعتر اداره کل صمت استان نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام جدی نمایند.

فرماندار ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کمبود سوخت در معادن شهرستان هم گفت: ده‌ها شرکت در بخش معدن با دستگاه‌های سنگین کار می‌کنند و روزانه به هزاران لیتر (گازوئیل) احتیاج دارند و متاسفانه سامانه ثبت نیاز‌های شرکت‌ها اکثرا با مشکل مواجه می‌شود و باعث بروز مشکلات در تولید در زیرمجموعه معادن در شهرستان می‌شود و باید اداره کل صمت استان در رفع این مشکل با دستگاه‌های زیربط استان هماهنگی لازم را انجام نماید.

آقای عباس زاده مدیرمجتمع مس سونگون ورزقان هم در این جلسه با تاکید براینکه برای توسعه طرح‌های مس سونگون نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله منابع طبیعی هستیم افزود: در جریان حضور ریاست محترم جمهور از معدن سونگون ورزقان و مصوبات سفر وی طرح‌های توسعه مس سونگون باید برای اشتغال و تولید در استان شتاب گیرد که باید دستگا‌های مرتبط همکاری لازم را انجام دهند.

او افزود: برای اجرای زیر ساخت‌ها و تهیه خوراک اجرای طرح‌های توسعه مس ده‌ها هکتار از جنگل‌های منطقه در داخل پیت و حجوزه کاری معدن سونگون قرار گرفته و باید منابع طبیعی جهت توسعه و افزایش تولید کنسانتره فاز ۳ و ۴، مخزن سنگ شکن و احداث سد باطله جدید همکاری لازم را داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکت ملی مس ایران در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی آماده سرمایه گذاری در بخش راه اندازی معدن است.

مدیرمجتمع مس سونگون ورزقان گفت: معادنی که به هردلیلی در هر شهرستانی راکد مانده و استخراج و تولید نمی‌شود در صورت واگذاری اداره کل صمت استان، شرکت مس آماده سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و تولید می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده