تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۷۷۴۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس دانشگاه صنعتی سهند خبر داد:

استقرار شرکت‌های صنعتی در آموزشکده فنی ورزقان جهت تسهیل ارتباط با مجتمع مس سونگون

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان این‌که آموزشکده فنی ورزقان در راستای تسهیل ارتباط بین مجتمع مس سونگون و صنایع استان، تجهیز و دفاتر شرکت‌ها در این محل مستقر می‌شوند، گفت: این آموزشکده در قالب مرکز کار مشترک بین صنایع و مجتمع مس سونگون و با محوریت دانشگاه صنعتی سهند تجهیز می‌شود تا بتوانیم گام‌هایی در راستای کمک به صنعت مس استان برداریم.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل فاتحی‌فر، در جلسه‌ی مشترک مدیر و معاونان مجتمع مس سونگون با صنایع و شرکت‌های صنعتی توانمند استان که در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه یک مثلث ویژه‌ای شکل گرفته و مجتمع مس سونگون به عنوان مشتری، دانشگاه صنعتی سهند به عنوان رابط و صنایع نیز به عنوان نیروی توانمند در کنار هم قرار گرفته‌اند و یقین داریم که با همکاری، هم‌افزایی و همدلی بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند به عنوان مولود انقلاب اسلامی ایران، براساس نیاز‌های منطقه‌ی صنعتی اذربایجان‌شرقی ایجاد شده تا در خدمت صنعت استان قرار گیرد، افزود: وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم تا در خدمت صنایع باشیم و تا حد توان در این رابطه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهداف و اهمیت این جلسه، گفت: با توجه به سیاست‌های جدیدی که در مجتمع مس سونگون مبنی بر استفاده حداکثری از توان داخلی به ویژه در داخل استان حاکم شده است، تلاش خواهیم کرد تا با کمک دانشگاه به عنوان بازوی علمی و با همراهی صنایع به عنوان بازوی کاری در حوزه تامین قطعات، ساخت تجهیزات موردنیاز، کمک‌های فکری، مادی، معنوی و... در خدمت مس سونگون باشیم تا این صنعت بزرگ به نیاز‌های کشور پاسخ داده و بتواند در سطح منطقه نقش اصلی خود را ایفا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان این‌که صنعت‌گران توانمند استان از قسمت‌های مختلف خصوصی و دولتی و حتی صنایع وابسته به وزارت دفاع در این جلسه حضور دارند، اظهار کرد: این صنایع از جمله صنایع توانمند و پای کار استان بوده و با هم‌فکری و هم‌افزایی می‌توانند در حوزه فعالیتی مس سونگون نقش آفرینی کرده و در پیشبرد پروژه‌های این مجتمع کمک رسانی کنند.

وی در ادامه سخنانش از اخذ مجوز تدریس علم و فناوری در دانشگاه صنعتی سهند خبر داد و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری نیز مجوز احداث سایبر پارک را دریافت کرده‌ایم و فضای خوبی در نزدیکی شرکت ماشین سازی تبریز برای این مجموعه قرار داده می‌شود تا شرکت‌های مرتبط در این حوزه نیز ورود کرده و مستقر شوند.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک واسطه بین صنعت‌گران و مشتری صنایع ارتباط لازم را ایجاد کنیم و امیدواریم خروجی این جلسه نیز در خدمت توسعه صنایع مس و پیشرفت کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طبق پیشنهاد مدیر مجتمع مس سونگون، آموزشکده فنی ورزقان نیز در راستای تسهیل ارتباط بین مجتمع مس سونگون و صنایع استان، تجهیز و دفاتر شرکت‌ها در این محل مستقر می‌شوند تا بتوانند در حوزه‌های موردنیاز همکاری کرده و دانشگاه نیز به عنوان مدیریت‌کننده پروژه‌های تایید شده در کنار شرکت‌ها و مجتمع سونگون حضور خواهد داشت.

در این نشست که با محوریت دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد، نمایندگانی از شرکت‌های صنعتی و صنعت‌گران استان به بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع خود پرداخته و آمادگی خود را جهت همکاری در تولید و ساخت قطعات موردنیاز مجتمع مس سونگون، اعلام کردند و در ادامه مقرر شد مرکز کار مشترک در شهرستان ورزقان ایجاد شده و دفاتر شرکت‌ها با محوریت دانشگاه صنعتی سهند در این مرکز مستقر شوند.

بعد از این نشست نیز بازدیدی از بخش‌های مختلف دانشگاه و پژوهشکده‌ها انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده