تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۷۹۹۱۵
سرویس خبر : اجتماعی
مالک باشگاه ماشین سازی تبریز:

زنوزی، مالک رسمی ماشین سازی است / انتقال تراکتور و ماشین سازی به مس یک نمایش بود

‌می‌متالز - مالک باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند که مالکیت باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی را به مس سونگون انتقال خواهند داد و حتی اعلام کردند این واگذاری انجام شد، اما متاسفانه تمام این صحبت‌ها مانور و نمایش بود و مالک رسمی ماشین سازی هم زنوزی است.

به گزارش می‌متالز، شاید زمانی که تیم فوتبال ماشین سازی تبریز توسط گروهی از فوتبالیست‌های این شهر برای شروع فوتبال حرفه‌ای در اواخر سال ۱۳۴۷ اقدام به تأسیس این تیم کردند، کمتر کسی هم فکر نمی‌کرد این تیم در پنجاه و چهارمین سال فعالیت خود دچار بحرانی شود که انگار نه انگار هویت فوتبال آذربایجان بوده است.

در همین زمینه و برای پیگیری از آخرین وضعیت این تیم، یونس قربانی، مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در خصوص شروع بحران این باشگاه گفت: در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بود که زنوزی اعلام کرد که مالکیت باشگاه با شرایط اعلامی در اختیار بنده قرار گیرد و تفاهم نامه‌ای نوشته شد و متعهد شدیم بدهی ۲۳ میلیارد تومانی این باشگاه را پرداخت کنیم و در نهایت مقداری از این بدهی‌ها پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: پس از این اتفاق زمانی که اسپانسر‌های مالی برای حمایت از این باشگاه حضور یافتند، از ما درخواست سند مالکیت و ثبت رسمی شرکت را کردند تا هزینه‌های مورد نیاز را واریز کنند، اما مالکیت این باشگاه به نام زنوزی بود. با این حال نزدیک ۴ ماه تلاش کردم تا زنوزی مالکیت باشگاه را به من انتقال دهند که مشخص شد ایشان تمایلی به انتقال رسمی مالکیت باشگاه به بنده را ندارند. پس از این اتفاق استاندار آذربایجان شرقی اعلام کردند خریداری برای این تیم پیدا خواهند کرد تا تیم را حفظ کنند؛ بنابراین تیم را به بهتاج (مدیر کل سابق وقت اداره ورزش و جوانان استان) و ششگلانی واگذار کردم و پس از آن هیچ دخالتی در امورات مدیریتی باشگاه انجام ندادم.

قربانی همچنین در خصوص واگذاری این باشگاه به مس سونگون ورزقان بیان داشت: اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند که مالکیت باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی را به مس سونگون انتقال خواهند داد و حتی اعلام کردند این واگذاری انجام شد. اما متاسفانه تمام این صحبت‌ها مانور و نمایش بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد مشخص گردید شرکت ملی مس ایران با دستور معاون رئیس جمهور ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب اداره ورزش و جوانان واریز کرد تا بین دو تیم تقسیم کنند، اما تمام این مبلغ توسط بهتاج به حساب باشگاه تراکتور واریز شد که پس از این اقدام هم ایشان مدیرعامل این باشگاه شدند که جای ابهام دارد.

قربانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در این زمان خاطر نشان کرد: متاسفانه در آن زمان افراد زیادی به عنوان مدیر عامل به این باشگاه آمدند و کمک‌هایی انجام دادند، ولی در نهایت تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. در شهریور ماه امسال هم مالکیت باشگاه قرار بود به فرد جدیدی واگذار شود که در آن زمان هوشنگ نصیر زاده با طرف‌های قرارداد تماس‌هایی برقرار کردند و مانع از انتقال مالکیت باشگاه شدند پس از این اتفاق بار‌ها نامه‌ای به استانداری و نمایندگان استان ارسال شد تا به کمک این تیم بیایند و ثبت رسمی این باشگاه را انجام دهند.

مالک باشگاه ماشین سازی تبریز با بیان اینکه علاقه‌مند به حفظ هویت فوتبال آذربایجان است، تصریح کرد: متاسفانه کوچکترین حمایتی از این تیم صورت نگرفته است و حتی با درخواست وام هم موافقت نشد و عملا در حال حاضر تیمی هم وجود ندارد. در هر حال مالکیت این باشگاه به صورت رسمی بر عهده زنوزی بوده و تمام بدهی‌ها و هزینه‌ها بر عهده ایشان است.

وی با بیان اینکه برخی افراد مانع فعالیت این باشگاه شدند، گفت: با وجود اینکه عده‌ای همچون زنوزی، نصیرزاده و دلالان دیگر تمایل به ادامه حیات این باشگاه نداشتند و اتفاقات تلخی را در این باشگاه رقم زدند، ولی پیگیر این موضوع هستیم تا امتیاز باشگاه در لیگ دسته دو حفظ شود. هم اکنون اگر زنوزی انتقال رسمی باشگاه را انجام دهد با اسپانسر‌های مالی که در اختیار داریم می‌توانیم دوباره این تیم را نجات دهیم.
مالک باشگاه ماشین سازی تبریز در پایان در خصوص خبر خوش وزیر ورزش و جوانان در مورد ماشین سازی گفت: در خصوص این وعده هنوز چیزی مشخص نیست و حتی از وزارت هم پیگیری کرده ام، اما بازهم پاسخی دریافت نشد.

منبع: آژانس خبری تحلیلی نصر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده