تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۷۷۸۵۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ایران خودرو و ساپیا تا زمان فروش سهام تغییر نمی‌کنند/ دنا و شاهین کیفیت ندارند

‌می‌متالز - نماینده مجلس با درخواست شروع هر چه زودتر واردات خودرو، گفت: محصولاتی جدید مانند دنا، دناپلاس، سورن، شاهین و... نیز باکیفیت نیستند.

به گزارش می‌متالز، کمال علی‌پورخنکداری درباره راهکار‌های ساماندهی صنعت خودروسازی به خانه ملت گفت: مجلس با تصویب واردات خودرو به وظیفه در این حوزه عمل کرد، دولت نیز باید طبق قانون عمل کند در واقع نمایندگان مجلس به منظور الزام خودروسازان به افزایش کیفیت خودرو و کاهش هزینه‌های تولید، ساز و کار واردات را تعیین کردند.

وی افزود: با اینکه سال‌ها به خودروسازان داخلی برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت زمان داده شد، اما نتیجه چندانی حاصل نشده است. اگرچه درحال حاضر خودروسازان به سوی تولید خودروی باکیفیت حرکت می‌کنند و خط تولید برخی خودرو‌ها مانند سمند و پژو متوقف را کردند، اما خودرو‌هایی مانند دنا، دناپلاس، سورن، شاهین و... که اکنون تولید می‌شود هم باکیفیت نیستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر چند ایران خودرو مدعی است خط تولید سمند را متوقف و محصول دیگری مانند دنا را جایگزین کرده، اما تولید سمند بهتر بود!

به گفته علیپور، دولت باید هر چه اقدام به واردات خودرو کند. چرا که شان مردم استفاده از خودرو‌های بی‌کیفیت نیست. همچنین دولت باید سهام خودروسازان را به اهل واگذار کند. تا زمانی که خودروسازان توسط دولت اداره می‌شوند، وضعیت این صنعت بهتر نخواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده