تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۷۸۰۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سخنگوی وزارت صنعت: ثبت سفارش خودرو به زودی آغاز می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رفع اشکالات وارده از سوی مجلس به آیین‌نامه واردات خودرو، ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف در رابطه با آیین نامه واردات خودرو، افزود: اشکالات مطرح شده از سوی مجلس در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو در دولت برطرف شده است.

وی گفت: متن نهایی اصلاح شده آیین‌نامه نیز در دولت به تصویب رسیده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: به این ترتیب به‌زودی ثبت سفارش خودرو‌ها آغاز شده و شاهد محقق شدن ورود خودرو‌های وارداتی به کشور خواهیم بود.

به گفته قالیباف، واردکنندگان با برند‌هایی از خودروسازان ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی (در رده خودرو‌های اقتصادی) مذاکره داشته‌اند و این برند‌ها جزو خودرو‌های وارداتی هستند.

البته این خبرگزاری ظهر امروز اعلام کرده بود که بعد از گذشت ۲۰ روز از اعلام سه ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی به مصوبه واردات خودرو، ایرادات در معاونت حقوقی و وزارت صنعت بررسی و در نهایت اصلاحیه آیین نامه به هیات دولت ارسال شده که این موضوع مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته است.

با تصویب هیات وزیران وزارت صنعت باید طی چند روز آینده روند ثبت سفارش واردات خودرو را با توجه به افراد واجد شرایط آغاز کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده