تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۸۱۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از سوی وزارت صنعت:

درخواست ۲۴ شرکت از بین ۳۸۰ متقاضی واردات خودرو پذیرش شد

‌می‌متالز - از بین ۳۸۰ درخواست واردات خودرو درخواست ۲۴ شرکت متقاضی و دارای شرایط دستورالعمل از سوی وزارت صنعت، پذیرش شد.

به گزارش می‌متالز، وزارت صنعت اعلام کرد: نشست بررسی ظرفیت‌های انتقال فناوری و برنامه ساخت داخل توسط شرکت‌های متقاضی واردات خودرو برگزار و اولویت‌ها، اقدامات برای هدایت بخشی از واردات به سمت تولید و افزایش ساخت داخل، توسعه تولید خودرو‌های اقتصادی، انتقال فناوری و دانش فنی، مشوق‌های سرمایه گذاری و تولید، منابع ارزی مورد نیاز، ثبت سفارش و تخصیص ارز، سرمایه گذاری خارجی، هم افزایی خودروسازان و قطعه سازان و فرصت‌های فناورانه پیش روی صنعت خودرو تاکید شد.

براساس این گزارش همچنین لزوم دستیابی به عواید واردات خودرو به گستره وسیع‌تری از جامعه با تأکید بر واردات خودرو‌های کمتر از ۱۰ هزار یورو، الزام وجود نمایندگی اصلی و ارائه خدمات پس از فروش گسترده تصریح شد.

در پایان مقرر شد شرکت‌های متقاضی واردات خودرو در چارچوب ضوابط، مدارک و مستندات تکمیلی موردنیاز را به وزارت صنعت ارائه دهند.

طی شش ماه گذشته ۳۸۰ درخواست واردات خودرو دریافت و پس از ارزیابی‌های اولیه و در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی دارای شرایط دستورالعمل پذیرش شد. متقاضیان باید نام و مدل خودرو موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده