تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۷۸۰۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست فرمانداری اعلام کرد

واریز کمک نقدی مس سرچشمه برای منازل تخریبی سیل در آینده نزدیک

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه در سیل اخیر ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد، گفت: با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تسهیلات و کمک نقدی در آینده نزدیک به حساب صاحبان خانه‌های تخریبی ناشی از سیل واریز خواهد شد تا نسبت به ساخت‌وساز اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، حسین رضایی اول آبان‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: اشتغال اولویت اول شهرستان است، با کمک مس زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فراهم شده و با سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند در کاهش بیکاری شهرستان موثر باشد.

وی بیان کرد: با هماهنگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تسهیلات و کمک نقدی در آینده نزدیک به حساب صاحبان خانه‌های تخریبی ناشی از سیل واریز خواهد شد تا نسبت به ساخت‌وساز اقدام کنند. امیدواریم تسهیلات دولتی و نیز تسهیلات بنیاد مسکن هم به زودی جذب و قبل از نوروز امسال خانه‌ها ساخته و تحویل سیل‌زدگان شود.

رضایی با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرما و بارش‌ها هستیم، افزود: بارندگی‌ها دوباره تکرار می‌شوند، ادارات باید از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند، بازگشایی مسیر‌ها در داخل شهر‌ها به عهده شهرداری و خارج آن بر عهده آب منطقه‌ای است.
سرپرست فرمانداری رفسنجان افزود: در مباحث اقتصادی و اشتغال امید‌ها به مس سرچشمه است امیدواریم سرمایه گذاری در چهار شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی انجام و اشتغالزایی رونق بگیرد.

وی در زمینه روی‌آوردن به کشت‌های جایگزین و احداث گلخانه نیز گفت: اگر ۲۰۰۰ هکتار گلخانه در شهرستان ایجاد شود می‌تواند به اندازه ۸۰۰ هزار هکتار باغ پسته ارزآوری و درآمد داشته باشد.

رضایی به موضوع دارو اشاره و عنوان کرد: کمبود دارو در شهرستان احساس می‌شود. لازم است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این موضوع و رفع کمبود دارو اقدام کند.


وحدت مسوولین توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند


امام جمعه رفسنجان نیز در این جلسه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که حضرت امام خمینی ره شهادت ایشان را از الطاف خفیّه‌ای الهی دانستند، گفت: بصیرت یعنی اینکه دشمن و توطئه‌های دشمن و راه برون رفت از توطئه‌های دشمن را بشناسیم و دوست و دشمن را جابجا نگیریم.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: دشمنان از اول انقلاب هر روز با یک شیوه وارد میدان شدند و به دشمنی پرداختند اخیراً هم با پروژه اغتشاش وارد میدان شدند که روزنامه‌های اسرائیلی رسماً اعلام کردند این پروژه هم با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه سرگرم کردن مسوولین یکی از اهدافی بود که دشمنان با به راه انداختن این اغتشاشات دنبال می‌کردند تا به کار‌های مهم نپردازند، یادآور شد: دشمن برنامه‌ریزی کرده بود بعد از دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در اول مهر نگذارند پیشرفت علمی کشور اتفاق بیفتند، اما فوت خانم امینی باعث شد زودتر توطئه خودشان را عملی کنند و به خواسته خود نرسیدند. یکی از عوامل مهم این مخالفت‌ها سرعت پیشرفت در موضوعات مختلف علمی، صنعتی و نظامی است که باعث دشمنی‌ها شده است.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نشانه بصیرت یک مسوول انقلابی و جامعه انقلابی این است که به حواشی نپردازند و به آن سرگرم نشوند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما را در سخت‌ترین تحریم‌های نظامی قرار دادند، اما امروز کشور‌های مختلفی از ما درخواست خرید پهپاد دارند این پیشرفت‌ها پذیرشش برای آن‌ها آسان نیست و توطئه می‌کنند.

عسکری با بیان اینکه وحدت و همدلی و همچنین کار مضاعف مسوولین باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود، ادامه داد: یکی از مسائلی که رهبر معظم انقلاب به عنوان فریضه فوری در چند سال اخیر گفتند جهاد تبیین بود که متاسفانه انجام نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده