تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۷۷۷۸۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امام جمعه رفسنجان:

شرکت مس در انتقال حساب‌های خود از رفسنجان تجدیدنظر کند

‌می‌متالز - امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مسوولین مس می‌خواهند پول‌های خود را از بانک‌های رفسنجان جمع کنند، خواستار تجدیدنظر در این قضیه از سوی مسوولان شرکت صنایع مس شد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن راه‌های بهره مندی از مدد و نصرت الهی را بیان فرموده که رعایت تقوای الهی و صبر بر مشکلات است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی، افزود: امام خمینی (ره) از ایشان به‌عنوان امید آینده اسلام نام بردند و شهادت او را لطف خفیه پروردگار دانستند.

عسکری با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، یادآور شد: ورزش یکی از ضرورت‌های زندگی مانند آب و غذاست، اگر جامعه‌ای بخواهد سرپا باشد باید ورزش در آن پررنگ باشد، به فرموده رهبر معظم انقلاب، نگاه اصلی و عمومی من به ورزش این است که همه باید ورزش کنند. متاسفانه ورزش در جامعه دچار افراط و تفریط شده است، به ورزش باید در جایگاه اصلی خود نگاه شود.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان، گفت: در روز‌های پایانی هفته پیوند اولیاء و مربیان قرار داریم، شعار امسال هفته پیوند، «همبستگی ملی، انجمن اولیاء و مربیان پویا و مشارکت هدفمند اولیاء» در نظر گرفته شده، تربیت نسل آینده یک ضرورت است و اگر جدی گرفته نشود و از آن غفلت شود همه ضرر خواهند کرد. مجموعه مربیان در آموزش و پروررش جای گرفلته است و اولیاء دانش آموزان نیز فقط والدین آن‌ها نیستند بلکه متولیان دستگاه‌ها نیز اولیاء محسوب می‌شوند و باید همه دست به دست هم دهند تا نسل جوان امروزی را درست تعلیم دهند. آینده کشور به دست دانش آموزان امروز اداره خواهد کرد.

عسکری ادامه داد: در شهر و هر روستا باید باشگاه‌های ورزشی وجود داشته باشد که همه در هر سنی بتوانند ورزش کنند، بی‌توجهی به ورزش بی‌توجهی به سلامت جامعه است. مسوولان و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نسبت به احداث باشگاه‌های ورزشی در همه نقاط شهر اقدام کنند.

امام جمعه رفسنجان به پروژه شکست‌خورده آشوب‌های اخیر در کشور اشاره و بیان کرد: اگر مسلمانان به موفقیتی دست یابند برای دشمنان خوشایند نیست و به توطئه دست می‌زنند. دشمنان از حوادث و ناآرامی‌هایی که از اوایل پیروزی انقلاب ایجاد کردند، شکست خوردند. سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر ملت ایران روا کردند که خودشان اعلام شکست کردند و الان از ۲۲ کشور دنیا متفاضی خرید پهپاد از جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: ایران به بیش از ۵۰ کشور دنیا تجهیزات نظامی صادر می‌کند در حالی که روزی برای سیم خاردار محتاج بودیم و امروز در تمام زمینه‌های نظامی خودکفا هستیم و دشمن تحمل این همه پیروزی را ندارد. اسرائیل پذیرفت که پروژه آشوب شکست خورده، چون مردم همراهی نکردند.

عسکری با اشاره به اینکه ما یک روی سکه را که آشوب‌ها، آتش‌زدن مسجد و قرآن هست می‌بینیم که خیلی برای‌مان سخت است مانند جریان کربلا که یک روی سکه‌اش شهادت امام حسین (علیه السلام) است و یک روی سکه گلوی پاره‌شده طفل شیرخواره است، افزود: یک روی سکه در حوادث اخیر است این است که دشمنان هنوز می‌دانند قرآن بعد از ۱۴۰۰ سال در دنیا منشأ اثر است و هنوز مردم را به خط می‌کند، اگر مسجد را آتش می‌زنند ظاهرش برای ما سخت است، اما آن روی سکه این است که مسجد سنگر است برای اینکه مسجد را پایگاه انقلاب و پایگاه بیداری می‌بینند و از مسجد سیلی خورده‌اند. اگر جسارت به سردار سلیمانی کردند، این است که هنوز از قبر، نام و خانه‌اش هراس دارند و اگر به رهبر معظم انقلاب و بعضی از دولتمردان توهین و جسارت می‌کنند برای این است که این شخصیت‌ها را در اداره کشور اثرگذار می‌بینند.

وی تصریح کرد: این اتفاقات در تاریخ بوده، هست و خواهد بود و دشمنان اسلام بدانند که از خشم بمیرند، هرگز شکست این ملت را نخواهند دید.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه از کشور‌های بیگانه از آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد در اغتشاشات حضور داشتند، گفت: با اینکه همه دست‌به‌دست هم داده بودند، اما شکست خوردند.

عسکری در ادامه همچنین گفت: روز گذشته نامه‌ای از سوی شرکت مس صادر شده مبنی بر اینکه پول‌هایی که در رفسنجان هست را منتقل کنند، اما مسوولان مس این معنا را هم بدانند که نسبت به محیط پیرامونی خود وظیفه دارند.

وی بیان کرد: با این کار حجم نقدینگی بانک‌ها پایین می‌آید و بانک‌ها نمی‌توانند به مردم خسارت‌دیده از سرمازدگی و سیل وام بپردازند. با توجه به این مشکلات توقع کمک و یاری داریم نه اینکه نقدینگی بانک‌ها را هم تخلیه کنند بنابراین لازم است نسبت به این تصمیم تجدیدنظر کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده