تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۷۸۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار مازندران عنوان کرد؛

صادرات به ۳ کشور هدفگذاری شد/ ترانزیت سنگ آهن از بندرامیرآباد

‌می‌متالز - استاندار مازندران با اشاره به هدفگذاری صادراتی به سه کشور از جمله چین، روسیه و هند، گفت: این بازار‌ها اقتصاد مازندران را متحول می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان این که قاطبه جوانان دلداده انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری هستند بر لزوم توجه و رفع نیاز‌های فراروی جوانان تاکید کرد.

وی با اظهار این که نیازمند مدیران انقلابی و مدیرانی هستیم که تا پای شهادت پای نظام و انقلاب ایستادگی کند، گفت: راجب برخی مدیران اشتباه کردیم که به آنان فرصت دادیم.

وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی به دست دشمن حرام خوار بیفتد آنان به کسی رحم نخواهند کرد و باید حواسمان جمع و هوشیار باشیم.

حسینی پور به سفر‌های شهرستانی اشاره و اضافه کرد: در این سفر‌ها امید در دل مردم زنده شد و این امیدآفرینی از دستاورد‌های نظام اسلامی و شهیدان است.

استاندار مازندران با بیان اینکه طی یکسال کار‌های بزرگی در استان صورت گرفته است، گفت: دشمن دید جمهوری اسلامی ایران وارد اتوبان و موفقیت شده است درپی کارشکنی است.

وی به هدفگذاری صادراتی به کشور‌های هند، چین و روسیه اشاره و اضافه کرد: این بازار‌ها می‌تواند اقتصاد مازندران و ایران را متحول کند و سبب فعالیت کریدور شمال - جنوب می‌شود و در دولت قبل برای انتقال سنگ آهن به هند مذاکره شده بود و این دولت به دلیل آن که طرف غربی ناراحت نشود، از مذاکره خودداری کرد.

استاندار مازندران گفت: قرارداد انتقال و ترانزیت سنگ آهن از بندرامیرآباد به هند ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ایران و مازندران سود دارد، گفت: باید نسبت به ساخت کارخانه تبدیل و فرآوری این محصول در منطقه اقدام کنیم.

استاندار مازندران بر لزوم به دست آوردن سهم از اقتصاد روسیه تاکید کرد و درباره صادرات به چین گفت: برای اولین بار این بازار صادرات با پیگیری‌های صورت گرفته محقق شد.

وی با عنوان این که بیشتر دستگیرشدگان اغتشاشات وعده جذب به سازمان منافقان را داشتند، گفت: ما در قبال جوانان وظیفه داریم و باید مشکل اشتغال آنان را حل کنیم و در این زمینه مسوول هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده