تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۷۸۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعداد واحد‌های احیاشده در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۲هزار و ۸۶ واحد صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل احیاشده که ۷۶۶مورد آن در سال جاری بوده است

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان، معاون وزیر صمت افزود: آمار‌های یادشده از سوی رئیس‌جمهوری، همگی متعلق به بخش صنعت و مربوط به صنایع کوچک و متوسط است. از این تعداد یک‌هزار و ۳۲۰مورد مربوط به سال۱۴۰۰ و از زمان استقرار دولت سیزدهم است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۶۶واحد راکد و نیمه‌تعطیل فعال شده است و به این ترتیب، در مجموع تعداد واحد‌های احیاشده ۲هزار و ۸۶واحد است. وی با بیان اینکه تعداد واحد‌های راکد داخل شهرک‌های صنعتی رو به کاهش است، از طرح «افزایش ظرفیت تولید» وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی آن است.

رسولیان ادامه داد: این طرح شامل دو بخش است که بخش نخست آن مربوط به فعال شدن واحد‌های تعطیل بوده و امسال احیای نزدیک به ۲هزار واحد تعطیل در دستور کار است.

وی اضافه کرد: بخش دوم این طرح مربوط به واحد‌های نیمه‌تعطیل با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت است که هدف‌گذاری امسال آن سه‌هزار و ۳۰۰ واحد است. معاون وزیر صمت، از احیای ۵۳۳واحد نیمه‌تعطیل در این طرح از ابتدای سال خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با تقسیم استانی انجام‌شده واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل، همچنین فعالیت کلینیک‌های کسب‌وکار در استان‌ها و فعال شدن یک‌هزار و ۲۰۰مشاور در بیرون و داخل شهرک‌های صنعتی، احیای این واحد‌ها در نیمه دوم سال سرعت بگیرد. رسولیان عنوان کرد: اقدام دیگری که از سوی سازمان صنایع کوچک در دستور کار قرار گرفته، حمایت از بخش خصوصی به‌منظور احیای واحد‌های راکد و نیمه‌فعال است و امروز برخی از آن‌ها خود متولی کار شده و به احیای واحد‌ها می‌پردازند و در حقیقت به یک کسب‌وکار تبدیل شده است. وی گفت: با توافق وزیر صمت با رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، برای احیای واحد‌های راکد و نیمه‌فعال، همچنین نوسازی و بازسازی واحد‌ها تامین مالی ۵۰هزار میلیارد تومانی در این زمینه مقرر شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین به قول مساعد معاون اول رئیس‌جمهوری برای تامین مالی ۵۰۰میلیارد تومانی در این زمینه اشاره کرد. وی ادامه داد: این سازمان با توافق با بانک ملی در نظر دارد تامین مالی یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام دهد که یک‌هزار میلیارد تومان آن از سوی بانک ملی و ۲۰۰میلیارد تومان آن از سوی این سازمان خواهد بود و بخشی از آن به احیای واحد‌های کوچک با کمتر از ۱۰نفر کارکن اختصاص خواهد یافت.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده