تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۷۷۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صمت انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی بندرترکمن/ بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندرترکمن و پیگیری تامین زیرساخت‌های ناحیه صنعتی گمیشان و شهرک‌های صنعتی بندرگز و کردکوی

‌می‌متالز - در روز دوم سفر به استان گلستان عملیات اجرایی مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی بندرترکمن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم بندر ترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، مردم منطقه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز یکشنبه در دومین روز از سفر خود به استان گلستان، عملیات اجرایی احداث مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی بندرترکمن را به صورت رسمی آغاز کرد و کلنگ احداث این مجتمع را با حضور نماینده مردم بندر ترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم منطقه و فعالان اقتصادی به زمین زد.

این مجتمع کارگاهی با مساحت ۵ هکتار دارای ۶۰ کارگاه ۲۰۰ متری و در دو طبقه راه اندازی و احداث می‌شود.

با توجه به اینکه روستای پنج پیکر در مجاورت شهرک صنعتی بندرترکمن قطب تولید پارچه می‌باشد، این مجتمع کارگاهی برای ساماندهی فعالان اقتصادی حوزه پارچه پیش‌بینی شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از واحد صنعتی شیل آبزی فعال در حوزه شیلات و آبزیان در شهرک صنعتی بندرترکمن بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

شهرک صنعتی بندرترکمن با مساحت کلی ۵۰ هکتار دارای ۳۳.۲۰ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن دارد.

رسولیان، در ادامه برنامه‌های امروز خود، مشکلات زیرساختی از جمله تامین آب ناحیه صنعتی گمیشان را در بازدیدی که از این ناحیه صنعتی داشت، مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

ناحیه صنعتی گمیشان با مساحت کلی ۲۰ هکتار دارای ۱۵ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن دارد.

وی، همچنین مشکلات و مسایل زیرساختی شهرک‌های صنعتی بندرگز و کردکوی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از دو واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کردکوی بازدید به عمل آورد.

شهرک صنعتی بندرگز با مساحت کلی ۷۳ هکتار دارای ۴۹.۱۰ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه دارد.

شهرک صنعتی کردکوی نیز با مساحت کلی ۶۲ هکتار دارای ۴۱.۸۰ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن دارد.

استان گلستان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و در حال واگذاری زمین است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این برنامه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، مدیرکل صمت استان گلستان، نماینده مردم بندر ترکمن، گمیشان، کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این شهرستان‌ها و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

رسولیان همچنین پیش از این برنامه امروز یکشنبه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آق قلا را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد و کلنگ احداث ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد را با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی، مسئولان و مردم منطقه به زمین زد.

وی، همچنین دیروز شنبه در جریان سفر به استان گلستان از شهرک‌های صنعتی آزادشهر، رامیان، گنبد، علی آباد کتول و گرگان یک و نواحی صنعتی گلستان و دهنه بازدید به عمل آورد و وضعیت این شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های مستقر در آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده