تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۷۷۷۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سفر به استان گلستان انجام شد:

بازدید معاون وزیر صمت از نواحی صنعتی گلستان و دهنه در شهرستان‌های گالیکش و کلاله و چند واحد تولیدی مستقر در این ۲ ناحیه صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به استان گلستان از نواحی صنعتی گلستان و دهنه در شهرستان‌های گالیکش و کلاله این استان بازدید به عمل آورد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز شنبه در این بازدید‌ها در جریان روند تکمیل مهمترین پروژه‌های زیر ساختی این دو ناحیه صنعتی قرار گرفت و برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات موجود، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

ناحیه صنعتی گلستان با مساحت کلی ۴۳ هکتار دارای ۲۶.۵۷ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن دارد.

در جریان این بازدید از شرکت پالایش دنا بام گلستان تولیدکننده انواع قیر راهسازی در ناحیه صنعتی گلستان نیز بازدید بعمل آمد.

همچنین ناحیه صنعتی دهنه با مساحت کلی ۲۸.۴ هکتار (حدود ۱۰ هکتار ناحیه و حدود ۱۸ هکتار طرح توسعه) دارای ۸.۸۰ هکتار مساحت صنعتی است و در حدود ۱۰ هکتار فاز عملیاتی شده امکاناتی از جمله آب، برق، گاز و تلفن نیز دارد.

در جریان بازدید از ناحیه صنعتی دهنه، شرکت تعاونی تولیدی مصنوعات فلزی تولیدکننده وسایل پخت و پز آشپزخانه و یک واحد تولید آجیل وخشکبار در این شهرک نیز مورد بازدید قرارگرفت.

مساحت کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گلستان به همراه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی اترک ۲۱۳۷ هکتار بوده که از این میزان ۸۷۵ هکتار به صورت صنعتی و قابل واگذاری زمین میباشد.

همچنین بالغ بر ۶۵۰ هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، فرمانداران دو شهرستان گالیکش و کلاله، نماینده مردم گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

رسولیان همچنین امروز شنبه در جریان سفر به استان گلستان از شهرک‌های صنعتی آزادشهر، رامیان و گنبد بازدید به عمل آورد و وضعیت این شهرک‌ها و واحد‌های مستقر در آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده