تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۵۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز صورت گرفت؛

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از اسکله بندر گز/ تلاش برای رونق واردات و صادرات از مسیر ریلی در بندر ترکمن

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای کمیسیون متبوع خود از اسکله بندر گز و راه آهن بندر ترکمن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (پنج‌شنبه، ۱۱ خرداد ماه) در جریان نظارت میدانی از پروژه‌های عمرانی استان گلستان به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از اسکله قدیم بندر گز بازدید کرد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم بندر گز، بندر ترکمن و کردکوی و گمیشان در رابطه با این بازدید گفت: بازدید امروز با هدف بررسی وضعیت اجرای لایروبی بندر گز در امتداد عملیات لایروبی بندر ترکمن صورت گرفت، این امر با توجه به پسروی آب دریا خزر و خشک شدن خلیج گرگان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به میزان پسروی آب و شرایط بندر گز عنوان کرد: در کنار بحث لایروبی باید به موضوع احداث اسکله تفریحی این منطقه توجه شود؛ در این بازدید مقرر شد با همکاری دستگا‌های متولی بخشی از کار آغاز شود.

وی در ادامه گفت: برنامه نظارتی دیگر، اعضای کمیسیون، بازدید از راه آهن بندر ترکمن بود که توضیحاتی از ضرورت توجه به آن و فعال سازی گمرک این منطقه جهت تسهیل واردات و صادرات ارائه شد، وجود مخزن، سیلو و ریل راه آهن از عوامل مهم توسعه شهرستان بندرترکمن بوده و در سال‌های دور گمرک و راه آهن این شهرستان راه ارتباطی بین بندر ترکمن و بندر عباس بوده و تلاش داریم تا ارتباط دوباره احیا شود البته موانعی فنی و نرم افزاری برای بهبود ترانزیت کالا از مسیر ریلی این منطقه وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال تلاش برای رفع آن‌ها هستیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده