تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۵۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۳۷ درصدی صادرات کالا از گمرک بندرترکمن

‌می‌متالز - رئیس گمرک بندرترکمن گفت: صادرات کالا در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول امسال از گمرک بندر ترکمن ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، صبح امروز در بازدید اصحاب رسانه، خبرنگاران، خانه احزاب و فعالین فرهنگی اجتماعی استان گلستان از روند اجرای لایروبی خلیج گرگان و حوالی جزیره آشوراده اظهار کرد: از روزی که شرکت آبادگان بندر ترکمن را عهده دار هیچ اتفاقی خاصی برای این بندر نیفتاده و در تلاش هستیم تا مدیریت این کار را به شرکت دیگر واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: امسال اقدامات خوبی در حوزه گمرک شهرستان انجام شده به گونه‌ای که در گذشته چهار کشور مقصد صادرات کالا بوده و امروز این کشور‌ها به هشت کشور افزایش یافته است.

رئیس گمرک شهرستان بندرترکمن خاطرنشان کرد: تعداد کالا‌های صادراتی از هشت قلم کالا به ۳۸ قلم کالا افزایش داشته و صادرات کالا در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این گمرک جزو قدیمی‌ترین گمرکات استان بوده که ظرفیت خوبی در حوزه تجاری دارد. باتوجه به ظرفیت و پنانسیل خوب این گمرک، امکان تبدیل به قطب تجاری شدن آن در گلستان بسیار زیاد است.

وی گفت: این گمرک تنها گمرک بعد از بندر امیرآباد مازندران در شمال بوده که خط ریلی داشته و می‌تواند کالا از این طریق وارد و صادر شود. با فعال شدن این ایستگاه راه آهن در گمرک، پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی شوند.

رشد ۱۳۷ درصدی صادرات کالا از گمرک بندرترکمن
فرماندار شهرستان بندرترکمن در این بازدید گفت: در محدوده گمرک بندرترکمن، دایک چهار قرار‌گرفته که تخلیه رسوبات و لایروبی را با خط انتقال یکهزارو ۵۰۰ مترمربع دارد.

عبدالغفور غراوی اظهار کرد: گنجایش این دایک ۳۰۰ هزار متر مکعب بوده و تاکنون ۲۶۰ هزار مترمکعب مصالح وارد ان شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده