تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۷۸۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک هزار واحد صنعتی جدید در استان یزد ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۹۰ واحد صنعتی در یزد مشغول به فعالیت هستند گفت: تا ۱۸ ماه آینده یک هزار واحد صنعتی جدید در استان یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران امشب در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های یزد بهره‌مندی از صنعت‌گران توانمند است اظهار داشت: موضوع کم‌آبی و صنایع کم‌آبخواه یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز در کشور ما مطرح است و به حمدالله یزد در حوزه گسترش این صنایع اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: از جمله صنایعی که توسعه قابل توجهی در استان یزد داشته و به سمت مصرف کم آب در حال حرکت است صنعت کاشی و سرامیک است و امروز از یک واحد که مصرف آب خود را به میزان بسیار زیادی کاهش داده بازدید صورت گرفت.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۹۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال هستند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا ۱۸ ماه آینده یک هزار واحد دیگر به این تعداد افزوده می‌شود که زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این استان به حساب می‌آید.

برادران خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های استان یزد این است که این استان موفق شده رتبه نخست کشور در حوزه رشد اقتصادی را به خود اختصاص دهد و با رشد ۱۹ و یک دهم درصدی در حوزه صنعت و ۹ و یک دهم درصدی در حوزه معدن عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: تسهیل در بحث سرمایه‌گذاری یکی از مواردی است که منجر به این توسعه و پیشرفت شده و الان کمتر می‌توان فردی را یافت که در مسیر سرمایه‌گذاری خود در استان یزد در طول یک سال گذشته با مشکل معطلی مواجه شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: اینکه امروز می‌بینیم پس از مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر صمت، انجمن‌های تخصصی به صورت داوطلبانه بیانیه‌های متعدد حمایتی می‌دهند نشان دهنده اقدامات بسیار خوبی است که در این حوزه انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده