تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۷۸۲۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل مطرح کرد:

ضرورت فعالیت معدنی شهرداری در راستای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها

‌می‌متالز - نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری اردبیل در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، اقدام به فعالیت معدنی کند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد عباس‌زاده ۳ آبان با اشاره به کمبود مصالح شهرداری برای فعالیت‌های عمرانی شهر افزود: شهرداری می‌تواند با اخذ مجوز از صنعت و معدن در تأمین مصالح عمرانی شهر، خودکفا بوده و با تولید روزانه علاوه بر ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی، هزینه‌ها را هم کاهش دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: اینکه شهرداری مستقلاً اقدام به شروع فعالیت‌های معدنی کند و صفر تا ۱۰۰ فرایند تولید را انجام دهد؛ چند ماه زمان و حدوداً ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در طول یک سال بیش از ۱۵۰ هزار تن مصالح می‌تواند از معدن استخراج کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل بیان کرد: در خصوص همکاری شهرداری با دیگر معادن اردبیل و در زمینه تهیه و حمل‌ونقل مصالح موردنیاز با استعلاماتی که از اداره صنعت و معدن انجام‌گرفته شده است، مشخص شده بیش از ۵۸ معدن در نمین، ۲۴ معدن در نیر و ۳۴ معدن در اردبیل آمادگی لازم برای همکاری با شهرداری اردبیل را دارند که از شهردار اردبیل درخواست داریم جهت عمران و آبادانی شهر از این معادن نیز بهره بگیرد.

وی گفت: برای اینکه توسعه و آبادانی شهر به معنای واقعی محقق شود تأمین مصالح عمرانی که پایه و بیس عمران است باید بهینه‌سازی‌شده و از لحاظ کیفی و کمی نیز کنترل شود که شهرداری نیز با فعالیت‌های معدنی خود می‌تواند در این راستا پیش‌گام بوده و بمانند سایر استان‌ها در تأمین مصالح خود عمل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده