تاریخ: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۷۸۴۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در حاشیه نمایشگاه «آنکیروس» مطرح شد:

ارائه توانمندی‌های «ورق خودروی چهارمحال و بختیاری» برای ورود به بازار ترکیه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت «ورق خودرو چهارمحال و بختیاری» گفت: ترکیه به نوعی دروازه ورود به اروپا است بنابراین از این منظر دارای اهمیت استراتژیک بوده و ما به دلیل داشتن تکنولوژی‌های بالا می‌توانیم محصولات کیفی تولید کرده و وارد بازار کنیم.

به گزارش می‌متالز، حمید شجاعی مدیرعامل شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی آنکیروس ۲۰۲۲ (پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آهن، فولاد، ماشین‌آلات و محصولات فولادی و ریخته‌گری)، آنوفر ۲۰۲۲ (چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و محصولات فلزات غیرآهنی) و ترک‌کست ۲۰۲۲ (نهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات ریخته‌گری ترکیه) به «می متالز» گفت: نمایشگاه یک فلسفه کلی دارد و آن این است که شرکت‌های فعال در حوزه صنعت در این نمایشگاه‌ها همدیگر را ملاقات و برخی اطلاعات فنی و تجاری را با یکدیگر مبادله می‌کنند. در نتیجه این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای آشنایی بین شرکت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: اما از نظر حضور شرکت «ورق خودروی چهارمحال و بختیاری» باید گفت، به هر حال ما به عنوان یک شرکت تولیدکننده محصولات ویژه گالوانیزه علاقه‌مند بودیم با توجه به پیشرفت‌های اخیر کشور ترکیه در زمینه خودروسازی، توانمندی‌های خود را به این کشور عرضه کرده و به این بازار ورود کنیم، زیرا هم برای ما و هم شرکت‌های ترکیه‌ای یک برد محسوب می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: ترکیه به نوعی دروازه ورود به اروپا است که می‌توان گفت از این منظر دارای اهمیت استراتژیک است، زیرا ما به دلیل داشتن تکنولوژی‌های بالا می‌توانیم محصولات کیفی تولید کرده و وارد بازار کنیم. در این باره با شرکت‌هایی که توانایی ایجاد این تعامل را داشتند وارد مذاکره شده ایم.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر ما نیازمند برخی تجهیزات برای تولید هستیم که برخی شرکت‌های ترکیه‌ای که در این نمایشگاه حضور داشتند، توانسته اند این تجهیزات را بیاورند که این موضوع برای ما ارزشمند بود. مذاکرات را در این زمینه انجام داده ایم و در آینده می‌توانیم از قطعات آن‌ها استفاده کنیم. 

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، بیان کرد: من شرکت‌های تولیدکننده گالوانیزه را در این نمایشگاه ندیدم و این موضوع برای ما جالب بود که شاید بازار هدف آن‌ها در این کشور نبوده است. اما با مشتریان و مصرف کنندگان صحبت داشتیم. همچنین ما از یکی از شرکت‌های ترک بازدید داشتیم که قرار‌هایی هم برای آینده و برای تبادل تجربیات داشتیم. این موضوع می‌تواند در معرفی محصولات ما و تامین برخی نیاز‌ها موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مهم برندینگ اظهار کرد: بدون شک برندینگ موضوع مهمی است و ما در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم تا برند خود را به بازار ترکیه و حتی بازار اروپا به وسیله این کشور معرفی کنیم. به هر حال با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی برند خود داشتیم.

شجاعی افزود: توسعه صادرات منجر به توسعه شرکت خواهد شد. بدون شک زمانی که مشتریان ما تقاضای محصولات ویژه و کیفی‌تر داشته باشند ما باید به دنبال توسعه محصولات خود باشیم. در واقع توسعه بازار منجر به توسعه تولید می‌شود و بازار است که ما را به سمت توسعه سوق می‌دهد.

وی در پایان تاکید کرد: برخی شرکت‌ها در همکاری با ایران دارای محدودیت‌هایی هستند که امیدواریم هرچه سریع‌تر این محدودیت‌ها رفع شود از سویی دیگر انتظار بر آن است که رایزن‌های اقتصادی در ترکیه فعال‌تر از قبل عمل کنند. این موارد می‌تواند دستاور‌های چنین نمایشگاه‌هایی را افزایش دهد.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده