تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۵۹۷
کد خبر: ۲۷۹۵۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با یک کارشناس فولادی اعلام شد؛

انصراف از خرید ورق گرم فولادی در بورس کالا+دلایل

‌می‌متالز - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی می‌گوید:شرایط عرضه امروز بورس کالا با مصوبات کارگروه کالا‌های پایه وزارت صمت مغایرت داشت. به همین دلیل، بیشتر واحد‌های عضو سندیکا از خرید ورق گرم عرضه شده در بورس کالا صرف‌نظر کردند.

به گزارش می‌متالز، آنوش رحام با اشاره به توافقات سه بندی انجام شده بین سندیکای لوله و پروفیل با فولاد مبارکه در بیست و پنجمین نشست مدیریت بازار کالای پایه وزارت صمت، اظهارداشت: براساس این توافق، مقرر شد سقف عرضه همچنان ۴۲۰ هزار تن به‌صورت تلفیقی و کف عرضه ۳۵۰ هزار باشد.

وی، گفت: همچنین قرار شدد معاملات به صورت سلف و اعتباری باشد و مبارکه ۱۰ درصد عرضه را در مچینگ ببرد، ضمن اینکه تمامی عرضه‌ها در هفته پایانی هر ماه انجام شود.

این فعال صنعتی افزود: با توجه به اینکه شرایط عرضه امروز (دوشنبه ۱۶ آبان ماه) با مصوبات کارگروه کالا‌های پایه وزارت صمت مغایرت داشت، بیشتر واحد‌های عضو سندیکا از خرید ورق گرم عرضه شده در بورس کالا صرف‌نظرکردند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با اعتراض به رعایت نشدن این توافقات در عرضه امروز بورس کالا، اتصریح کرد: گویا مدیریت بازار ورق فولادی نه با وزارت صمت و نه با معاونت معدنی است بلکه فقط کانال‌های تلگرامی، بازار را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیچ یک از مصوبات کارگروه کالای پایه وزارت صمت با توافقات انجام شده اجرایی نشده است و گویی این مصوبات هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده