تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۷۹۶۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازگشت جریان تولید به یک واحد صنعتی در تایباد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد از آغاز فعالیت مجدد یک کارخانه در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد پشتیبان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: یک کارخانه تولید‌کننده لوله و پروفیل در شهرک صنعتی مرزی تایباد در دیماه پارسال به علت مشکل در تامین مواد اولیه تعطیل شد که با مطرح شدن این موضوع در کارگروه رفع موانع تولید، در مهرماه امسال دوباره فعال شد.

او افزود: در کارگروه رفع موانع تولید، برای این واحد صنعتی سه مصوبه به تصویب رسید که شامل پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات، پرداخت بیمه بیکاری کارگران و انعکاس تعطیلی آن به مرکز استان بودند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد ادامه داد: این کارخانه برای ۱۹ نفر اشتغالزایی داشته که در مقابل دریافت تسهیلات، چهار نفر بیشتر نسبت به دوران قبل از تعطیلیش مشغول به کار کرده است.

پشتیبان بیان کرد: کارخانه لوله و پروفیل تایباد در فضایی به مساحت یک هکتار با سه خط تولید در حال حاضر کار می‌کند و ارزش کل آن ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

او تصریح کرد: این کارخانه ماهانه سه هزار تن ماده اولیه، یعنی ورق فولادی، دریافت و لوله و پروفیل فلزی، میلگرد و نبشی تولید می‌کند که در صنعت ساختمان و درب و پنجره‌سازی کاربرد دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد با اشاره وضعیت فعلی شهرک صنعتی این شهرستان تاکید کرد: هم اکنون هفت پروانه صنعتی در این مکان صنعتی وجود دارد که از این عدد چهار واحد نظیر کارخانه تولید گاز کربنیک مایع، لوله پلی‌اتیلن، پلاستیک و لوله و پروفیل فعال هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده