تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۴۱
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۷۸۶۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اتحادیه اروپا مخالف تحریم روسیه

‌می‌متالز - گروه‌های تجاری در اتحادیه اروپا می‌گویند با تحریم آلومینیوم روسیه مخالف هستند، زیرا این اقدام صنایع اروپایی را مختل و شرکت‌های بسیاری را تعطیل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری «رویترز» با استناد به بیانیه اتحادیه اروپا گزارش داد که پنج انجمن صنعتی از مقامات اتحادیه اروپا خواسته اند از ممنوعیت احتمالی مبادله آلومینیوم با روسیه جلوگیری کند، زیرا به گفته آن‌ها می‌تواند صنعت قاره سبز را در سرتاسر این بلوک تخریب کند.

اتحادیه اروپا مخالف تحریم روسیه

فدراسیون مصرف کنندگان آلومینیوم در اروپا، انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان، انجمن تامین کنندگان ریخته گری ایتالیا، انجمن ملی فولاد، فلزات، ضایعات، سخت افزار ایتالیا و انجمن ریخته گری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کردند که تحریم فلزات روسیه می‌تواند هزاران شرکت اروپایی را از گردونه تولید خارج کند.

این شرکت‌ها در نامه‌ای مشترک به مقامات اتحادیه اروپا، خواستار مداخله فوری کمیسیون اروپا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا علیه تهدیدات ممنوعیتی، تعرفه‌های بالا یا تحریم آلومینیوم روسیه شدند که تهدیدی قریب الوقوع و حیاتی برای صنعت آلومینیوم اروپا است.

روسیه بعد از چین دومین تولید کننده بزرگ آلومینیوم در جهان است. اگرچه این فلز حیاتی مشمول تحریم‌های غرب نشده است، بنا بر گزارش‌ها، دولت ایالات متحده در حال بررسی ممنوعیت واردات آن از روسیه است. همین حالا گفته می‌شود که بورس فلزات لندن، بزرگترین مرکز تجارت فلزات جهان، در حال بررسی خروج آلومینیوم روسیه از سیستم خود است.
داده‌های نقل شده توسط شبکه خبری بلومبرگ هم نشان می‌دهد که عرضه روسیه به طور سنتی حدود ۱۰ درصد از کل واردات آلومینیوم آمریکا را تشکیل می‌دهد.

اتحادیه اروپا مخالف تحریم روسیه

در حالی که کارشناسان هشدار می‌دهند چنین اقدامی می‌تواند بازار‌های فلزات را در سراسر جهان بی‌ثبات کند، انجمن‌های صنعتی اروپا آشکارا گفته‌اند کسانی که از ممنوعیت آلومینیوم روسیه حمایت می‌کنند یا رقبای اصلی آن کشور (مسکو) هستند یا از گزینه‌های عرضه‌ای برخوردار هستند که در دسترس اکثریت قریب به اتفاق مردم نیست.

در این بیانیه آمده است که شرکت‌های کوچک بیشترین ضربه را از تحریم خواهند خورد و همین امر می‌تواند منجر به تعطیلی هزاران شرکت و برجای گذاشتن ده‌ها هزار بیکار دیگر در اروپا شود.

منبع: تحریریه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده