تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۷۸۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات گمرک مهاباد ۳ برابر شد

‌می‌متالز - فرماندار ویژه مهاباد گفت: صادرات گمرک این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر شده است.

به گزارش می‌متالز، امیر قادری فرماندار ویژه مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار میلیون دلار انواع کالا در قالب ۸۳ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که در مقایسه با پارسال افزایش ۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به رایزنی و تعامل انجام شده با شرکت پتروشیمی مهاباد، صادرات بخشی از محصولات تولیدی این شرکت به گمرک مهاباد واگذار شده که همین امر موجب افزایش قابل توجه محصولات صادراتی از گمرک شهرستان شده است.

قادری گفت: با توجه به وجود شرکت پتروشیمی به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان، واحد‌های تولیدی فعال و همچنین حجم تولید محصولات کشاورزی توسعه و گسترش گمرک جز نیاز‌های شهرستان است که در دستور کار قرار دارد.

مقام عالی شهرستان تصریح کرد: علاوه به محصولات پتروشیمی تولیدات فرش و پودر رخت شویی نیز جز بیشترین اقلام صادراتی طی سال جاری بودند که اغلب به کشور‌های همسایه از جمله عراق، ترکیه و افغانستان صادر شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ این استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده