تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۷۸۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

لزوم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه

‌می‌متالز - ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس تاثیر مثبتی بر روی بازار دارد، گفت: بیمه پرتفوی سهامداران، به بهبود وضعیت بازار سرمایه و کاهش زیان سهامداران خرد در نوسانات بازار کمک می‌کند.

به گزارش می‌متالز، ناصر موسوی لارگانی با اشاره به بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه در پی عملکرد دولت گذشته طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، تصریح کرد: ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه و بیمه اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده به بهبود شرایط بورس کمک خواهد کرد.

لارگانی در ادامه به کاهش حاشیه سود شرکت‌های بورسی در پی سیاست‌های غلط قیمت‌گذاری دستوری اشاره کرد و افزود: دولت باید از بازار سرمایه بیشتر حمایت کند؛ چراکه رونق این بازار اقتصاد کشور را پویاتر می‌کند.

وی گفت: مجلس نیز باید برای بهبود وضعیت بازار سرمایه موانع سر راه را رفع کند؛ تصویر و قانونی شدن طرح هایی، چون مالیات بر عایدی بر سرمایه و اصلاح قانون بازار سرمایه قطعا در بازار سرمایه تاثیر مثبت و فراوانی خواهند داشت.

موسوی لارگانی همچنین از نهایی شدن گزارشات اولیه تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار در دولت دوازدهم و همچنین قرائت گزارش نهایی این کمیته در جلسات علنی مجلس در دی ماه خبر داد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده