تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۷۸۹۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۵۰ هزار تن کالای اساسی از گمرک بندر امام در حال ترخیص است

‌می‌متالز - رئیس کل گمرک ایران، گفت: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده، ۷۵۰ هزار تن کالا‌های اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) در حال ترخیص است.

به گزارش می‌متالز، در نشستی مشترک با حضور رئیس کل گمرک ایران، نمایندگان معاون اول رئیس جمهور و مس,ولان سازمان‌های مربوطه در امر تجارت در محل بندر امام خمینی (ره)، آخرین وضعیت واردات کالا‌های اساسی بررسی شد.

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در این نشست، اظهار کرد: با اقدامات گمرک ایران و تسهیلات ارائه شده، ۷۵۰ هزار تن کالا‌های اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) در حال ترخیص است که از این میزان طی ۲ روز گذشته ۲۵۰ هزارتن از گمرک ترخیص شده و مابقی آن پس از ارائه مجوز از سوی سازمان‌های مرتبط و تامین حقوق ورودی آن ترخیص می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران به ۴ اقدام گمرک برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی، ماده ۶ قانون امور گمرکی، ترخیص نسیه و درصدی کالا‌ها از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده گمرک است تا در ترخیص کالا‌های اساسی تسریع شود.

مقدسی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۴۲ قانون امور گمرکی با تقاضای وزیر دستگاه مرتبط، گمرک کالا را بدون اخذ حقوق وروری و برای مهلت یک ماهه ترخیص می‌کند.

وی گفت: همچنین با استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون امور گمرکی، گمرک نسبت به ترخیص کالا‌ها بدون اخذ حقوق ورودی تا ۱۵ بهمن ماه برای دستگاه‌های دولتی اقدام خواهد کرد.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اهمیت ترخیص کالا‌های اساسی در سریع‌ترین زمان ممکن افزود: علاوه بر تسهیلات ارائه شده، گمرک ایران برای سرعت بخشیدن هر چه بیشتر به تشریفات گمرکی کالا‌های اساسی به صورت شبانه‌روزی آمادگی کامل دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده