تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۷۹۰۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱تأکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی با سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد

‌می‌متالز - مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید در زنجیره تولید فولاد از معادن تا ورق‌های فولاد سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا از خام‌فروشی نیز جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در حاشیه بیست‌وچهارمین سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱با اشاره به دستاورد‌های صنعت فولاد کشور اظهار کرد: کشور ما به دلیل برخورداری از معادن سنگ آهن، انرژی و نیروی انسانی ماهر، یکی از قطب‌های تولیدی فولاد در جهان است.

وی افزود: از طرفی در بخش معادن نیز بیش از ۶۰ میلیارد تن ذخایر معدنی داریم و این امر کشور را در رتبه دهم تولید فولاد در سطح دنیا قرار داده است.

ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی با سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در زمینه استخراج معادن آن‌طور که باید ورود نکرده‌ایم و با افزایش چشم‌گیر بهره‌برداری از معادن طی سال‌های اخیر، سهم تولید ناخالص ملی در بخش معادن به ۱.۲ درصد رسیده و با احتساب صنایع معدنی مانند فولاد، این میزان به ۶ درصد می‌رسد.

وی با بیان این که بهترین راه توسعه کشور در کنار فعالیت زنجیره نفت و پتروشیمی، توسعه صنایع معدنی است، اذعان داشت: باید در زنجیره تولید فولاد از معادن تا ورق‌های فولاد سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا از خام‌فروشی نیز جلوگیری شود.

نقش سمپوزیوم فولاد برای آشنایی فعالان این صنعت با آخرین دستاورد‌های روز دنیا

فولادگر برگزاری همایش‌ها و جلسات تخصصی در حوزه صنعت فولاد را بهترین شیوه برای آشنایی فعالان این صنعت با آخرین دستاورد‌های روز دنیا دانست و گفت: در این رویدادها، برای فعالان حوزه صنعت فولاد کشور این فرصت فراهم می‌شود تا از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

وی در خصوص چالش‌های صنعت فولاد در کشور نیز تصریح کرد: کاهش قیمت جهانی شمش فولاد در این زمینه تأثیر به‌سزایی داشته که به دلیل برخی از مسائل اتفاق افتاده و از دست ما نیز خارج است که از جمله آن می‌توان به جنگ روسیه و اوکراین، بحران انرژی در اروپا و دمپینگ چین اشاره کرد.

لزوم ارتقای کیفی ساختار، بهره‌وری نیروی انسانی و انرژی

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی ابرازداشت: تحریم نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده است، هرچند ما سعی کردیم به نسبت تحریم‌ها، حضور خود در بازار‌های جهانی را افزایش دهیم و عملکرد خوبی داشته باشیم، اما باز هم نمی‌توان از تأثیر تحریم‌ها چشم‌پوشی کرد.

وی در پایان سومین چالش صنعت فولاد را موضوعات داخلی این صنعت اعلام کرد و بیان داشت: باید با ارتقای کیفی ساختار، بهره‌وری نیروی انسانی و انرژی، بیش از گذشته تولید را ارتقا دهیم تا حرکت معادن و فولاد سریع‌تر صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده