تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۷۹۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد؛

حالا نوبت گرفتن کدام تصمیمات برای رونق بورس است؟

‌می‌متالز - علی اسکینی کفت: به نظر گام بعدی برای حمایت از بورس می‌تواند دادن سیگنال‌هایی مثبت از بخش‌های دیگر باشد. این موارد می‌تواند کنترل موثر نرخ سود اوراق و سپرده‌ها، تعیین تکلیف ابهامات بودجه‌ای (نرخ گاز، عوارض، مالیات و...)، عدم قیمت‌گذاری دستوری و نزدیک شدن نرخ دلار نیما و بازار آزاد به یکدیگر باشد.

به گزارش می‌متالز، علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازار سرمایه بیان کرد: پس از ریزش سنگین شاخص‌های بازار سهام در هفته‌های اخیر، با پذیرش بحران فعلی توسط سازمان بورس و طراحی بسته ۱۰ بندی شاهد جو آرام‌تری نسبت به روز‌های قبل هستیم. یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش اخیر نبود تقاضای موثر و نقدینگی کافی در بازار بود که سبب شده بود ارزش معاملات به سطوح بسیار پایین سقوط پیدا کند.

وی اضافه کرد: با اعلام بسته مذکور و شروع خرید‌ها در نماد‌های مختلف، اثراتی از این بسته نمایان شده است. در کنار تزریق پول و بسته‌های این چنینی در حال حاضر بازار نیازمند برگشت اعتماد از دست رفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر گام بعدی برای حمایت از بورس می‌تواند دادن سیگنال‌هایی مثبت از بخش‌های دیگر باشد. این موارد می‌تواند کنترل موثر نرخ سود اوراق و سپرده‌ها، تعیین تکلیف ابهامات بودجه‌ای (نرخ گاز، عوارض، مالیات و...)، عدم قیمت‌گذاری دستوری و نزدیک شدن نرخ دلار نیما و بازار آزاد به یکدیگر باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده