تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۷۹۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

رونق بورس به شرط بازگرداندن قدرت پیش‌بینی به سرمایه‌گذاران

‌می‌متالز - به گفته ابراهیم صدرالدین نبود شفافیت درست در تصمیم‌گیری‌ها، عدم توانایی در رصد متغیر‌های اقتصادی و ترازنامه بانک‌مرکزی، عدم اطلاع کامل از سیاست‌های آتی و... همگی باعث شده‌اند که سرمایه‌گذاران توانایی برنامه‌ریزی دقیقی در جهت آینده فعالیت خود نداشته باشند.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم صدرالدین کارشناس بازار سرمایه به بررسی آخرین تحولات بورس پرداخت و گفت: با وجود اعمال بسته حمایتی و انجام خرید‌هایی از این دست در بازار، به دلیل وجود شرایط نامناسب از چشم‌انداز متغیر‌های اقتصادی و سیاست‌هایی که از سمت مدیران اقتصادی صورت می‌گیرد، شرایط برای بازار بسیار سخت شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک روند صعودی پایداری را شاهد باشیم.

وی اعتقاد دارد که وجود مشکلات متعدد در زمینه حاکمیت شرکتی و سیاستگذاری‌های نادرستی که در اقتصاد کلان رخ می‌دهد، بیشترین ضربه را به بازار زده است.

به گفته این کارشناس؛ نبود شفافیت درست در تصمیم‌گیری‌ها، عدم توانایی در رصد متغیر‌های اقتصادی و ترازنامه بانک‌مرکزی، عدم اطلاع کامل از سیاست‌های آتی و... همگی باعث شده‌اند که سرمایه‌گذاران توانایی برنامه‌ریزی دقیقی در جهت آینده فعالیت خود نداشته باشند.

صدرالدین در رابطه با معامله بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد که ارزندگی سهم فارس در تابلوی معاملات قابل انکار نیست، اما خریداری این بلوک با ارزش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نشان از وجود نقدینگی در بازار دارد که به شکل درستی به حمایت از بورس نمی‌پردازد.

وی افزود: خریداران این بلوک دلیل پیشنهاد قیمت‌های بالا را وجود سهام مدیریتی عنوان می‌کنند، اما در حال حاضر حاکمیت شرکتی درستی را شاهد نیستیم و سهامداران عمده نیز توانایی دخالت در سیاست‌گذاری‌های شرکت‌ها را ندارند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده