تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۷۹۳۵۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

۷۰ قلم لوازم‌خانگی فاقد استانداردند

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به تدوین استاندارد‌های جدید در حوزه لوازم‌خانگی گفت: حدود ۷۰ قلم لوازم‌خانگی که تعدادی از آن‌ها قاچاق هستند، نشان استاندارد ندارند.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام‌پناه در مورد بررسی کیفیت محصولات لوازم‌خانگی، اظهار کرد: لوازم‌خانگی که مشمول استاندارد اجباری شوند یا به‌طور کلی استاندارد داشته باشند، کاملا مورد ارزیابی کیفی و استاندارد قرار می‌گیرند. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بسیاری از لوازم‌خانگی که تعدادشان به حدود ۷۰ قلم می‌رسد پروانه و نشان استاندارد ندارند. البته تعدادی از آن‌ها قاچاق هستند؛ به‌عنوان مثال در خیابان امین‌حضور، لوازم‌خانگی زیادی وجود دارند که قاچاق بوده و نشان استاندارد ندارند. او ادامه داد: بر تولیدات داخلی که نشان استاندارد دارند نظارت کامل داریم. در حوزه لوازم‌خانگی به‌ویژه محصولات برند، نظارت خوبی در بخش‌های تولید، خدمات، ضمانت و … صورت می‌گیرد. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه وضع استاندارد‌های دقیق‌تر لوازم‌خانگی در حوزه ارائه خدمات و فناوری در حال انجام است، تصریح کرد: تدوین استاندارد‌های جدید در حوزه ارتقای فناوری لوازم‌خانگی با کمک تولید‌کنندگان در حال انجام است.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها، خدمات پس از فروش لوازم‌خانگی مشمول استاندارد اجباری خواهد شد؛ زیرا محصولی بادوام و گران است.

اسلام‌پناه در مورد نظارت بر کولر هم گفت: طیف وسیعی از کولر‌ها وارد می‌شوند که نظارت‌های لازم در این حوزه انجام می‌شود؛ سازمان ملی استاندارد و وزارت نیرو در حوزه نظارت بر مصرف برق و آب طی تابستان امسال (در بخش خانگی) همکاری کردند و ما حتی برای کولر‌ها استاندارد تعریف کردیم که یکی از نتایج این اقدامات کاهش نسبی مصرف برق و آب در تابستان بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده